Gå til innhold

Er rattlås rally en kjerring sport??

Ranger emnet


Grønne fare

Anbefalte innlegg

Originally posted by Essex

men en ting som kan sies; å kjøre drag med gatebilen du bruker, trenger ikke være så vanskelig.. fordi du 'trener' på starter og giring hver eneste gang du er ute å kjøre....

 

men å kjøre en drag bil med MANGE hk etc, DET er vanskeilg...

 

det er klart det er lettere å kjøre en bildu kjører til daglig...

 

Men det begyner å koke litt i hode når du står på streken...ihvertfall for meg :) sikker for andre som har prøvd også

 

Det er liksom litt forskjell da det står 3000 stk å ser på deg....

 

Så hvor mange av dere som disser rattlås rally har faktisk prøvd det foran mange tilskuere og med starttre og greier??? Ikke alle som kommer med melinger her ihvertfall....

 

noen andre nevnte noe om å sette tider som var javne

 

får bruke meg selv som eksempel siden jeg ikke er redd for å drite meg ut :D hehe

 

kjørte som raskest 13,3 med børsa mi.... det er nesten 1 sek tregere enn det det burde ha gått på...hadde nemlig en 60 fot på 2,4 eller noe, og da kan de som kan slikt regne ut hvor mye det hadde hatt å si hvis jeg hadde en 60 fot på rundt 1.7 1.8

kjørte også 14,6 14,1 15,5 13,7 eller noe slikt på samme dagen

 

har hatt den bilen i ett år nå og synes jeg kan kjøre den greit :)

så da burde jeg vel kjørt lave 12'ere hele dan da???

 

Ville egentlig bare få frem at det ikke er så fordømt lett som alle skal ha det til....

 

Hvis du ikke har prøvd hold kjeft :D

 

Nemlig

hilsen en forkjøla

M

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Magnus

 

det er klart det er lettere å kjøre en bildu kjører til daglig...

 

Men det begyner å koke litt i hode når du står på streken...ihvertfall for meg :) sikker for andre som har prøvd også

 

Det er liksom litt forskjell da det står 3000 stk å ser på deg....

 

Så hvor mange av dere som disser rattlås rally har faktisk prøvd det foran mange tilskuere og med starttre og greier??? Ikke alle som kommer med melinger her ihvertfall....

 

noen andre nevnte noe om å sette tider som var javne

 

får bruke meg selv som eksempel siden jeg ikke er redd for å drite meg ut :D hehe

 

kjørte som raskest 13,3 med børsa mi.... det er nesten 1 sek tregere enn det det burde ha gått på...hadde nemlig en 60 fot på 2,4 eller noe, og da kan de som kan slikt regne ut hvor mye det hadde hatt å si hvis jeg hadde en 60 fot på rundt 1.7 1.8

kjørte også 14,6 14,1 15,5 13,7 eller noe slikt på samme dagen

 

har hatt den bilen i ett år nå og synes jeg kan kjøre den greit :)

så da burde jeg vel kjørt lave 12'ere hele dan da???

 

Ville egentlig bare få frem at det ikke er så fordømt lett som alle skal ha det til....

 

Hvis du ikke har prøvd hold kjeft :D

 

Nemlig

hilsen en forkjøla

M

 

var et sånt svar jeg venta på :D:D Tror ikke Magnus for sagt det noe bedre her, han har jo kjørt på bane og på dragstripe så...!

 

 

Skal du på skogen i dag Magnus????

 

hilsen en også forkjøla marius

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har du et veldig bra poeng!!!

forventningspress gjør det mye verre!!!

 

men står fast ved at kjører du drag med gatebilen din, burde du klare deg ganske bra...

 

når jeg er ute å cruiser om natta etc, hender det 'ofte' at jeg stopper og gir flatt jern tre, kanskje fire gir...

så sådan mener jeg at jeg hadde klart meg greit på et dragrace...

 

har kjørt drag et par ganger, med kanskje 10 kompiser eller.no...

det gjorde det mye vanskeligere ja... men dettte gjelder jo oxo for baner da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Essex

når jeg er ute å cruiser om natta etc, hender det 'ofte' at jeg stopper og gir flatt jern tre, kanskje fire gir...

så sådan mener jeg at jeg hadde klart meg greit på et dragrace...

 

Men kjører du de 201m (eller 402m) like fort hver gang? Om du skal konkurere i «Street Legal» her i Norge så er jo det veldig vesentlig.

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert ikke på tidelen, men for hver dag som går blir jeg jo flinkere og flinkere!!!

 

så jeg mener at jeg ville gjort det bedre på drag, enn på bane sånn som det står nå... det som gjør bane vanskeligere, er at du må jo lære deg banen etc.. trur det er større forskjell på baner, enn på drag baner, selv om det seff er forskjeller der og...

 

men jeg prøver ikke å rakke ned på drag, da misforstår du meg, syns det er imponerende og rått å se på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre jeg blir så rik at jeg kan bytte ut deler fortløpende, så skal jeg holde meg unna dragracing.

 

Bilen min kan klare raske akselerasjoner, men den er ikke bygget for det. Clutch/ drivverk etc er primært laget for vanlig kjøring og en tur på bane i ny og ne.. renger med at det er samme problem/begrensning med de fleste gatebiler.

 

Nå har jeg aldri forsøkt meg på dragracing så det er mulig jeg har gått glipp av moroa, men uansett så liker jeg best å kjøre på varierte svingete veier... og derfor kunne jeg tenkt meg flere turer på bane.. Så når jeg jeg blir rik (== aldri??) så bygger jeg heller opp en fet baneracer enn en rett-frem bil..

 

Men det er imponerende motorer og reaksjonsevne i dragracing.. og sikkert moro for de som liker det.

 

just my 2 cents worth...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 964C2

Med mindre jeg blir så rik at jeg kan bytte ut deler fortløpende, så skal jeg holde meg unna dragracing.

 

Bilen min kan klare raske akselerasjoner, men den er ikke bygget for det. Clutch/ drivverk etc er primært laget for vanlig kjøring og en tur på bane i ny og ne.. renger med at det er samme problem/begrensning med de fleste gatebiler.

 

Nå har jeg aldri forsøkt meg på dragracing så det er mulig jeg har gått glipp av moroa, men uansett så liker jeg best å kjøre på varierte svingete veier... og derfor kunne jeg tenkt meg flere turer på bane.. Så når jeg jeg blir rik (== aldri??) så bygger jeg heller opp en fet baneracer enn en rett-frem bil..

 

Men det er imponerende motorer og reaksjonsevne i dragracing.. og sikkert moro for de som liker det.

 

just my 2 cents worth...

 

 

alltså NO GOOD for min bil og min økonomi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OMR

Det er tydelig at vi ikke er enige her!:rolleyes:

 

Uansett hva du enn sier er jeg av den oppfattning at det kreves ufattelig mye mer av en fører å kjøre gode rundetider på bane enn det kreves for å få en god 0-402 tid.

På bane må man mestre absolutt alt det en dragsjåfør kan, pluss at man må kunne kjøre kurver og bremse riktig.

 

Har jeg noen gang sagt at dragracing krever mer av føreren enn rundtrundt? Jeg har da aldri benektet at rundtrundt krever mer.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 964C2

 

 

alltså NO GOOD for min bil og min økonomi!!

 

Hvis jeg skulle dratt på meg hjelmen, er nok dragracing det eneste lommeboka mi tillater, det måtte i såfall blitt i ET BA, men selv Super Comp med "dial-in" på 8,90 er overkommelig på et lavt budsjett.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bjørn Vidar Pedersen

 

Hvis jeg skulle dratt på meg hjelmen, er nok dragracing det eneste lommeboka mi tillater, det måtte i såfall blitt i ET BA, men selv Super Comp med "dial-in" på 8,90 er overkommelig på et lavt budsjett.

 

jeg kjenner en kar som har kjørt/kjører dragracing, og som han sier mht kostnader:

Man bruker alt det man har og alt man kan få tak i ..

 

 

det gjelder vel for det meste av motorsport...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Essex

når jeg er ute å cruiser om natta etc, hender det 'ofte' at jeg stopper og gir flatt jern tre, kanskje fire gir...

så sådan mener jeg at jeg hadde klart meg greit på et dragrace...

 

Jeg trodde også at jeg var ganske flink helt til jeg prøvde på en dag på stripa. Det er HELT anderledes når man starter med juletre og tusenvis av tilskuere. Jeg har prøvd både baneracing og dragracing, og syns det er morsommere med bane.

 

Men ingen av delene er enkelt!

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen min er så håpløst tilfelle for dragracing at jeg ikke gidder og prøve engang.. men ban er moro...

en annen ting som må være kjipt med drag er jo at man i løpet av en dag kjører tilsammen ett minutt eller no?

det er litt under en runde det på vanlig bane..

all respekt til d som gidder og røske istykker differ og kasser på drag, men jeg holder meg på steder med svinger jeg.. drag på stripa er sikkert ikke mer moro enn fullgass drag på gata fra stillestående.. bortsett fra at det kommer ut en lapp som sier hvor sakte man kjørte..

 

skal man kjøre dragrace, kjøp en dragster da vel...

 

 

 

Harald.. som liker svinger bedre enn og gasse rett frem..

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin diskusjon...

 

Jeg har kjørt 20-30 drag striper (13.6) og nurbergring på 12 min med bruksbilen....

 

Det er klart det er mer slitsomt å kjøre bane, men vanskelig?? Hvis du ikke kjenner dine egne grenser og bilens... hold deg av de norske veiene.

Å kjøre jevne rundetider er selvfølgelig noe annet... og kjempe med de beste er MER enn vanskelig.... men hvor mange av oss kan kjempe med de beste, selv om du hadde samme bilen???

 

Da er kansje Drag Racing noe for deg.... kjempelett, trykk gassen i bunn når lyset blir grønt og la bilen gjøre resten... husk å bremse etter 402...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JHU

Det er klart det er mer slitsomt å kjøre bane, men vanskelig?? Hvis du ikke kjenner dine egne grenser og bilens... hold deg av de norske veiene.

 

Spørsmål:

 

1) Når man kjøper seg en ny bil, kjenner man da grensene til den bilen uten videre, eller bør man prøve det ut på lukket bane?

 

2) Bør man lære sine egne grenser på lukket bane eller på offentlig vei? Det høres ut som om du mener at man må være utlært racingsjåfør for å kjøre bane.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår