opelduude Skrevet September 19, 2010 Rapporter Share Skrevet September 19, 2010 Finnes det noen regler for hvor mye kelvin det kan være på originale xenonlys? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L&D Skrevet September 25, 2010 Rapporter Share Skrevet September 25, 2010 Er det regler for hvor varme lysene dine skal være? (kelvin er en måleenhet for temperatur ikke lysstyrke) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 25, 2010 Rapporter Share Skrevet September 25, 2010 Stemmer fint at Kelvin er måleenhet for temperatur ja, men i dette tilfellet snakker vi om fargetemperatur. Alle typegodkjente lys har 4300k såvidt meg bekjent, så alt over dette vil være ulovlig dersom man treffer på den rette personen. Dårligere lys får du også, så jeg skjønner ikke vitsen. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet September 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2010 Synes ikke jeg fikk noe dårligere lys av 8000 k. Dette er ordentlige d2s pærer. ikkeno sånn jalla opplegg fra kina til 300 kr. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 26, 2010 Rapporter Share Skrevet September 26, 2010 Synes ikke jeg fikk noe dårligere lys av 8000 k. Dette er ordentlige d2s pærer. ikkeno sånn jalla opplegg fra kina til 300 kr. Alt er relativt, men det er hovedsakelig fargegjengivelsen som blir dårligere. Noen syns dette er helt greit, og andre vil ikke ha det. Det er liten tvil om at 4300k gir det beste lyset allround, det er derfor bilprodusentene benytter det. Mange har fått dilla på å kjøre rundt med blått eller lilla lys, men det har ingen praktisk hensikt. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 26, 2010 Rapporter Share Skrevet September 26, 2010 Bilen skal ha hvit eller gult lys framover, om det blir tvil om lyset er hvit eller gult har du gått for langt, hvitt med blåskjær i kalles lyseblått, og når allerede 4300 har ett svakt blåskjær kan man vel si at det meste over begynner å bli utenfor regelverket. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg