Gå til innhold

går ujevn ved 1,5-2K RPM

Ranger emnet

matador

Anbefalte innlegg

Hei, jeg mente å ha lest det tidligere men kan ikke finne det igjen :(

Den ene stratus jeg har har begynte å gå ujevnt ved lavere turtall -som regel mellom 1500-2000rpm uansett gir. Jeg prøvde tidligere med å lese feil koder med engine lampa, den eneste den meldte var feil 12 og 33 (frakoblet bateri for en stund siden og feil med air kondisjon -self pga at det mangler gass-) så jeg tenkte at muligens den måtte å lese koden på ikke var helt komplet så jeg tok den på merke verksted og de sa faktisk det samme -og ble kvitt 800kr for å få bedsjed at det manglet gass i AC og at pluggene burde byttes og at dette kunne være årsaken til ujvenhetene :fingers: uansett så byttet jeg plugger og er slik jeg trodde: likedann... :biker

Mener å huske at enkelte hadde hatt lignende feil med sensoren til innsuget (det som luftens temperatur om jeg ikke husker feil) og mulig også cam sensoren eller coilen -noen som vet om noe mer konkreteller måtter man kan utelukke feil? sensorene er jeg ikke sikker av hvilken typde de er så om noen vet så skal jeg ordne måtte å måle de på :)

Tennplugg kabler skal ikke gi en slik feil ved en gitt turtall? og samme m coilen mener jeg -noen som vet noe mer konkret?

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet coil på min LE og da var bilen "frisk" en stund, vet ikke om det var dårlig kvalitet på coilen eller at det oppsto noe annet i ettertid. Fikk iallefall feilkode 24 (throttle position sensor out of range) når jeg hentet ut koder, men bilen ble parkert før jeg fikk byttet sensor så vet ikke om det ville hjulpet. Du ville vel uansett fått den feilkoden om noe var galt.

Har fått tips om å prøve å bytte "crank position sensoren", så jeg ville kanskje prøvd der. Mange som har hatt hell på andre siden av dammen med å bytte denne sensoren. Den dukker heller ikke opp i feilkodene.

Det er iallefall planen min etterhvert, å prøve å bytte den sensoren.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet coil på min LE og da var bilen "frisk" en stund, vet ikke om det var dårlig kvalitet på coilen eller at det oppsto noe annet i ettertid. Fikk iallefall feilkode 24 (throttle position sensor out of range) når jeg hentet ut koder, men bilen ble parkert før jeg fikk byttet sensor så vet ikke om det ville hjulpet. Du ville vel uansett fått den feilkoden om noe var galt.

Har fått tips om å prøve å bytte "crank position sensoren", så jeg ville kanskje prøvd der. Mange som har hatt hell på andre siden av dammen med å bytte denne sensoren. Den dukker heller ikke opp i feilkodene.

Det er iallefall planen min etterhvert, å prøve å bytte den sensoren.

hallåis :)

okei, det kan jeg prøve :) men hvor sitter den sensoren isåfall? kan jo alltids låne den sensoren fra "reserve del bilen" som kona kjører self... :eddie hvor kan man få kjøpt den over dammen isåfall? tenkte jeg skulle bestille noen deler snart ellers :)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider