Gå til innhold

Bensin i motorolja

Ranger emnet

volvo kjørar

Anbefalte innlegg

hallo, de va nå for ein stond si eg sko butta olja, så lokta de bensin av oljå, så fullte eg på ny igjen, så lokta det og etter ca 15 min, kva kan det vara??? treng hjelp fort, ska kjøra løp om 1-2 veker... og er også ein single lyd i motoren, sånn så eg får frysningar av, ka kan det vara?

MANGE TAKK FOR SVAR!

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensin i olja får du også om du kjører med litt "hjemmetrim".

Jeg har hatt mange Volvo B23'r med k-innsug og Ford V6-forgasser. Når den går på tomgang så får den somregel reint for mye bensin og bansin kommer i olja rett og slett. Bytt olje forholdsvis ofte og kjør på. En bilcross-motor blir uansett ikke kjempegammel.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensin i olja får du også om du kjører med litt "hjemmetrim".

Jeg har hatt mange Volvo B23'r med k-innsug og Ford V6-forgasser. Når den går på tomgang så får den somregel reint for mye bensin og bansin kommer i olja rett og slett. Bytt olje forholdsvis ofte og kjør på. En bilcross-motor blir uansett ikke kjempegammel.. ;-)

takk for svar:) ja stilte på ein skrue under innsuget, pluggene blei meget fine, og den går veldig godt nå:) de sotet uhyre mye før!

hehe, de kjeme seg me skriftspråke:tannløs:

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olje i bensina er ofte et tegn på utslitte stempelringer. Ta en enkel sjekk av pluggene. Har de oljeavsetninger på isolator og elektrode bekrefter vel dette mistanken.

men om dei er gåene, så vil vel kompen og synka? og den trur eg ska var god, jaffal, etter sist eg sjekka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men har et spørsmål til, i staden for at eg lager ein ny link så veit nåken her om ascone b er bra i bilcross? tanken er å få ein b23 motor oppi så fall..... opel har kje akkorat nåken motorar så er konstruert for hard kjøring......:)

Endret av volvo kjørar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takk! men er det møkje arbeid å få den til å passa!? og har du tilfeldigvis et bilde?:) hørt at eg må ha nye motor fester, og er det eventuelt andre ting som må modifiserast?

å ka e best? ascona me b23 motor, elle 240 me b23 motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men om dei er gåene, så vil vel kompen og synka? og den trur eg ska var god, jaffal, etter sist eg sjekka....

Ja, er pluggene fine og kompen bra er nok årsaken til bensin i olja litt mindre å bekymre seg for en slitte stempelringer.

En oppskræmt Omega 2,4 motor må vel være et brukbart alternativ i en Ascona B til bilcrosskjøring..(?)

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye ombygging og Reodor Felgen-løsninger som skal til for å få en B23 ned i en Ascona ja. Så, er du ikke så driven i å skru, gå for 240 du. Absolutt det sikreste valget, og er på ingen måte umulig å kjøre fra en Ascona B med B23 med en 240 med tilsvarende motor. Har gjort det flere ganger selv. En Ascona oppfører seg langt mere nervøs på bane enn en 240. Men klart, ALT er mulig å få til om man vil nok. :-)

En Opel 2.4 koster for mye/går for dårlig til bilcross. Bruker du samme summen på en Volvo-motor som du må betale for en 2.4 Opel-motor så har man snart en trivlig motor og langt mere holdbar. Trimme en B23 koster en slikk og ingenting i forhold til en Opel-motor.

Aldri kjørt med Opel 2.4 motor selv, men snakket med flere som har prøvd og de var skuffa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, så volvo er bedre enn ascona på bane ok:)men ascona ane e jo jysla fete då:P

takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider