Gå til innhold

avslå kjøp om ingenting er skrevet under på

Ranger emnet

roarkl

Anbefalte innlegg

hei. er snakk om å kjøpe en bil her, meg og noen venner.

Vi så på den, sa ok til å kjøpa den.

Senere reagerer en på motorlyden å tror at det kommer til å ryke.

Vi ønsker deretter å ikke kjøpe den, men selger sier at en muntlig avtale er like gjeldene som en skriftlig.

Vi kunne vert litt mer forsiktig med å si at vi ville ha den.

Noe vi kan gjøre? er ikke så veldig interessert i å kjøpe en bil for å så reparere den for en del tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. er snakk om å kjøpe en bil her, meg og noen venner.

Vi så på den, sa ok til å kjøpa den.

Senere reagerer en på motorlyden å tror at det kommer til å ryke.

Vi ønsker deretter å ikke kjøpe den, men selger sier at en muntlig avtale er like gjeldene som en skriftlig.

Vi kunne vert litt mer forsiktig med å si at vi ville ha den.

Noe vi kan gjøre? er ikke så veldig interessert i å kjøpe en bil for å så reparere den for en del tusen.

Uten vitner blir det bare ord mot ord, så bare drit i hele handelen hvis det er ulyd i motoren. Kanskje vær litt forsiktig med hva du sier neste gang. Dersom det er vitner blir det naturligvis verre...

'04 Mondeo STV

'96 MB C220 Diesel til salgs

'85 MB 300Diesel solgt, '91 BMW E34 520i (solgt) '82 MB 300 Diesel (RIP) '80 Talbot Simca (RIP)'86 Opel kadett (RIP) '79 Volvo 244 (RIP) '76 Datsun 100A (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke det juridiske i lovteksten men muntlige avtaler er litt som gentlemen agreements. Det er ihvertfall en fin måte å få deg en uvenn på. Jeg har to venner som ikke er venner pga en slik brutt avtale. Selger hadde annonse ute (penger), mange ringte på bilen, han sa den var solgt, wannabe-kjøper sier så han ikke vil ha bilen (mere penger), selger ringer opp igjen de andre, de vil nå ikke ha bilen (enda mere penger), osv...

Videre kan du selv tenke deg hva du selv tenker om en bil du ser har ligget ute til salgs før. Den må det være noe galt med siden den 1) ikke ble solgt? 2) solgt men kom tilbake? 3) you name it.

Men det hadde vært interessant å sett et rettslig utfall av brutt muntlig avtale. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider