Gå til innhold

Bilstereo SAAB 900s (1998) - trenger hjelp til å oppgradere mitt gamle anlegg

Ranger emnet

MartinsonElk

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger hjelp med og oppgrader mitt gammle orginal anlegg, som består av to høytalere (som sitter i dashbordet, usikker på størrelse) og en nyere spiller (Pioneer DEH-P4100SD)som jeg kjøpte inn for ca ett år tid siden.

Jeg vil helts ha ett anlegg som spiller bra, en ett anlegg som spiller høyt og dårlig. da har jeg ett par spørsmål angående hva jeg skal gjøre å hva derre anbefaler.

1.Tenkte jeg begynner med lyden fremme: Da tenkte jeg og ha komponent høytalere. Diskan i dashbordet og mellomtone/bass i dørpanelet. Tenkte jeg vil bruke rundt 2000kr på det.

-vet noen hvilken størrelse elementer som vil passe uten noe særlig modifikasjoner?

- Er det da vits med sub vis man ikke har tenkt å spille særlig høyt?

- Trenger jeg en forsterker?

2.Bak tenkte jeg ettervert og sette i 6x9" høyttalere vis noen vet om det passer? Tenkte og bruke ca 1500kr, siden disse ikke er så viktige som fremme.

Vil gjerne høre derres meninger om hva som er best og gjøre?

Hvor det er rimeligs og handle?(helst nettbutikk som sender fra norge).

Eventuelt en bra butikk i Sandnes/Stavanger området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gi deg ett par tips:

Kutt ut 6x9 bak, ikke ha noen høytalere i hattehylle eller dører bak. I bilstereo vil du at lyden kommer forfra.

Sub er et unntak med tanke på at den ikke er retningsbestemt

Invester penger i et skikkelig frontsett, spiller og forsterker.

Eksempel er Seas Lotus, Tang band, focal. Kjør 6,5" det lønner seg i lengden. Litt moddejobb men det er verdt det

Spiller lønner det seg å kjøpe med tidskorigering siden du vil ha sentralt lydbilde og hvis du kjører deling fra spiller trenger du ikke passivt delefilter.

Forsterker: Kjøp en litt kvalitets forsterker, eksempel Focal, mosconi osv

Hvis du hadde søkt litt i bilstereo forumet her er vel det samme gjenntatt MANGE ganger. Søk les, og hvis du lurer på noe så spør

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du poster noen bilder av dørene dine så kan vi kanskje hjelpe deg noe mer.

Eventuelt kutt ut en ring til element og en som du fester i døren, bruk noen mdf biter som du limer med smeltelim. fyll i med støpeplast.

Det mener jeg er en god ide, har gjort det på noen biler selv. Det går fort og er relativt lett.

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider