Gå til innhold

bonustap

Ranger emnet

gulars85

Anbefalte innlegg

hei

jeg har 2 biler stående på meg som hver har opparbeidet 70 prosent bonus. Jeg kjører den ene bilen og samboeren kjører den andre. Hun klarte å ripe oppi en annen bil her om dagen selvsagt og dermed så regner jeg med at jeg mister 40 prosent bonus. Men mister jeg bonus på begge to samtidig da eller? Eller er det bare på den hun kjører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vel bare være på den bilen det gjelder, og det skal vel være 30% du mister, og ikke 40%

Når jeg pløya inn i en Touran med Merca jeg hadde, fikk jeg 30% bonustap. Og det var nok skader for endel tusen der...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gjerne et tilbud om å betale de takserte skadene selv. Det fikk iallefall jeg den ene gangen jeg var uheldig (på den måten i det minste.) Da beholder du opparbeidet bonus og forsikringsselskapet gjør gode miner til slett spill eller hva det heter og later som ingenting har hendt dere imellom.

Det kan jo tenkes at de legger saken på minnet til en eventuell neste gang må vite. Men hva gjør vel det hvis du har en svinaktig grisedyr forsikring og taper masse pga tapte 30% bonus? Verdt å tenke over, og regne på. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om en liten skade, som noen riper på en skjerm eller ei dør, bør du ikke bruke forsikringa.

Fant selv igjen bilen min der 3/4 av venstre side var ripete og bulkete etter en idiot hadde dratt fronten langs bilen og faktisk flyttet hele bilen sidelengs når vedkommende skulle ut av parkeringsplassen. Og selvsagt så stakk #¤#%¤#¤&&"#¤%%¤ av uten å legge igjen så godt som en postit-lapp på ruta. Skader for 15000,- Forsikringsselskapet frarådet meg å bruke forsikringa på skaden da kostnaden gjennom bonustapet ville bli større enn å betale skaden selv...

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakk om mellom 10 og 15 k en plass.

Ho stakk ikke avsted i det minste nei, jeg har begge bilene på 70 prosent og betaler 2200 på den ene og 2400 på den andre. Neste år så skulle jeg hatt 75 prosent på begge da jeg aldri har vært oppe i noe. Men det spørs jo nå. Vi har skrevet skademelding og mannen spurte om vi ville ta det via forsikringen, noe vi egentlig ikke vil. Han hadde takstet den på verksted og der sa de 13-15 k, men han fyren sa at om vi skrev skademelding og fikk en takstmann til å se på det, så kunne det hende at vi slapp rimeligere unna. Det var i det minste en skikkelig ålreit fyr, han kjørte en 97 mod chrysler voyager.

Men det at vi skriver en skademelding og gir han, betyr det automatisk at det går via forsikringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt tilfelle leverte jeg også skademelding til forsikringsselskapet, men trekte tilbake denne da det ble dyrere for meg å ta det på forsikring. Men nå hadde ikke jeg noen andre part ettersom vedkommende stakk av. Hvis du får til en avtale i mellom deg og den andre parten om skadeoppgjør, bør det være mulig for deg å trekke tilbake skademeldinga slik at det ikke blir tatt på forsikringa. Nekter den andre parten så må du nok pent ta det på forsikringa, men unngå det hvis du kan.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gulars85!

Bonustapet vil bli 30% dersom du velger å ta det på forsikringen, men kun på den bilen som ble kjørt og forårsaket skaden.

Det er også riktig som flere presiserer, at det blir et regnestykke på om det vil lønne seg for deg å ta skaden på forsikringen. Hør med forsikringsselskapet ditt, de regner ut hva det vil koste å komme seg opp igjen til 70%.

Ønsker deg lykke til!

MVH

Øyvind H. Bergesen

Note: Jobber som senior rådgiver i Nemi Forsikring.

MVH

Øyvind H. Bergesen, Senior rådgiver - Nemi Forsikring

Lenke til kommentar
Del på andre sider