Gå til innhold

Tilleggssprut på Diesel?

Ranger emnet


JvhCossie

Anbefalte innlegg

ser ikke helt hvordan du ville fått sprøytet in diesel..? har jo ganske så høyt opningstrykk en dieseldyse. og tenningstidspunktet må jo være 100% også.. blir fort noen bøyde råder og diverse vist du kjører in diesel på feil tidspunkt;) men liker ideen forsåvidt:) propan eller vann blir vel lettere å få til sikkert. selges vel ferdige kit til dette.

men modifisert eller større pumpe i kombinasjon med andre dyser bør kunne levere nok diesel til det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 stk 1.6 TD som skal testes :D Den ene skal muligens økes til 1.9 etterhvert... får se.. Men har en 1.6 GTD motor med cooler, nyslipt topp og T3 turbo som man må få skikkelig fres i. Skru opp max diesel og turbotrykk. vil tru jeg havner på 120 hk ca med den. Den andre skal jag ha mye mer i :D

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må folk ta et kulig her..

 

billigste og beste måten å få mer diesel på, er å bytte element i dieselpumpa..til element med 1,5mm større element enn originalt. Så må du få benka pumpa for å få den riktig innstilt, ellers så får du bananråder mest sannsynlig..andre elementer vil jeg tro holder til 250hk i den motoren din. Ulempen er at det koster... benking som er must trur jeg de tar 3000-4000kr for på verksted, hvis man bytter element selv.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bør bli bra det ja:) kan være lurt å ha turteller i bilen, da disse motorene blir meget turtallsvilige med litt opjustering og stor turbo.

har knust en del motoren med for høyt turtall.. vet ikke egentlig årsak, men ser ut som regreima ryker.

så vil ikke anbefale så mye over 6000rpm.

 

Ja de flyter hvertfall ikke... er jo egentlig en grom motor, så mye hk skulle ikke være noe stress. Hørte 160 hk på original innmat, det er jo ikke ille.

 

Hvordan er det å bruke g60 kam f.eks?

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår