Gå til innhold

Gasspjeld på turboprosjekt herjer??

Ranger emnet


kvistboy

Anbefalte innlegg

--------------------------------------------------------------------------------

 

Hei

 

Har en 1995mod 1.6Corolla med ettermontert Garret20T turbo.

Å har forenklett datasprut (ekstrainnsprøytning).

Å "MAP-unit" koblet på vakumstyringen som endrer signal til hjernen. Alt fungere helt utmerket untatt at elektroniken i gasspjeldet står å veklser mellom full å ingen gass annenhvert sekund, både på tomgang å "cruising"...

 

Hva kommer dette av?

 

 

Kjører med så lite ladetrykk fra turboen, at trykkmåleren rører seg ikke over 0bar (pga. innkjøring)

Å lurer på om gasspjeldet herjer fordi det er undertryk, når den egentlig vil ha overtryk..??

For over 4000rpm når turboen bynner å få fart på seg så slutter gasspjeldet å herje.

 

 

Map-uniten endrer originale signalene til vakumstyringen: fra undertryk til overtryk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår