Gå til innhold

A.K's Rav4

Ranger emnet

A.K

Anbefalte innlegg

Bilen er en 2004 Diesel, stort sett original, foruten er takvingen og stigtrinnene er den standard utrustet. Gikk over til denne fra en premiert bil, og kan vel egentlig ikke si at jeg noengang har angret på det. Veldig deilig å slippe og ta hensyn til ujevnheter i veien, fortauskanter m.m. Med de nye dekkene fikk den et litt barskere/mer "sportslig" uttrykk også, så jeg/vi er godt fornøyd. Ønsker meg linselykter, men det er ingen som har laget det til denne modellen. Har montert bixenon i hovedlykter og xenon i grøftelys, 55W-kit og Kelvin-styrke 6000 begge steder, vanvittig lysmengde på veien i forhold til originalt. Har også satt i 1,5W parklysdioder på 6500 Kelvin, men disse er planlagt byttet til noen som er enda sterkere i Wattstyrke.

Noen bilder:

Nye dekk:

18032010693.jpg

Montert:

10042010901-001.jpg

Før:

20092009093.jpg

Etter:

16042010940.jpg

10042010901.jpg

10042010900.jpg

Halvveis på LED-konvertering

04022010543.jpg

Halvveis i grøftelyskonvertering:

28032010738.jpg

Fullt konvertert:

28032010740.jpg

Pærersett i hovedlykter:

VVME 55W H4-3 Bixenon 6000 Kelvin

Pæresett i grøftelys:

VVME 55W HB4(9006) Single Beam Xenon 6000 Kelvin

Dioder:

Ultraleds 1,5W 6500 Kelvin

Totalkostnad for alt:

Ca 1200kr, levert på døra =)

Endret av A.K

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kommer ikke til å bruke de vinterstid også, selvom de har rapporter som ganske snødyktige også. Disse skal kun være sommerdekk.

Jeg er flittig ebaybruker, ja, men det er ikke der jeg har handlet. Xenon-kit'ene har jeg bestilt fra http://www.vvme.com, de er knallbillige, god kvalitet, garanti som norske leverandører og du har de levert på døren i løpet av 3-4 dager. første gangen tok det 81 timer, annen gang tok det 74 timer. Fra Kina. Posten Norge kan drite og dra =) Diodene har jeg bestilt fra http://www.ultraleds.co.uk, og jeg tør påstå at de har de beste pærene på markedet. Har tittet på hva de nordiske sidene har å tilby, og de kan ikke matche Ultraleds på noen parametre.

Ja, har vurdert det, men pga mange andre og mer viktige prosjekter, så lar jeg det vente til jeg ikke har noe mer fornuftig å svi av 4000kr på =)

Mvh Asbjørn

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo bra ut at det gikk så fort :)

men du, det rigte ikke noen bjeller fær nå, men er ikke 55w xenon sykt sterkt lys a? hvis du er interisert så har jeg ferdig tilpasset sote film til bilen din liggende, det skal være ca orginalt % soting, den er lik den jeg har på bilen min nå, alle vinduene utenom front ruta, skal ikke ha så mye for de, har du lagt på film før?

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, kanskje kanskje, hva ønsker du for sotingen da? Jeg har ikke drevet mye med soting, men jeg har lagt på dekorfilm på møbelglass, og det er nøytaktig samme prinsippet og arbeidsmetoden, så det skulle nok gå bra =) Hvilket merke er filmen?

Etter det jeg har hørt, skal 55W-utgaven være sterkere enn den vanlige 35Wattern, men jeg har ikke sett disse ved siden av identisk bil med 35W xenon, så jeg vet ikke hvor mye forskjell det eventuelt er. Det som i hvertfall er sikkert, er at man får mer lys på veien med xenon i reflektorlykter enn man gjør med linser. Dette har ene og alene med størrelsen på flaten som sprer lyset å gjøre.

Viking067: Hjertelig takk for tips, skal ta en titt der. Dekkene subber ikke i det hele tatt, ikke under noen forhold eller utslag. Kan hende det er plass til enda litt større også, om det er interesant, kan jeg sjekke det ut. De er forøvrig 2.7% større enn originalene, så du slipper å godkjenne de også, dersom du skal ha =)

Mvh Asbjørn

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er plass til mer, er ikke såå trangt =) Kjekt med mye utstyr, men ryker dritten, blir det desto dyrer å fikse det igjen også. Skjønt, dere der oppe er ganske så greit begunstiget i forhold til pris, de bilene ville nok kostet atskillig mer på fastlandsnorge =)

Mvh Asbjørn

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

700 + frakt, høres det bra ut? jeg husker ikke helt merket, men filmen er lett og legge, virket tykkere en annen film jeg har lagt før.

jeg har ikke vært borti 55w før, bare 35w. har du bilde av bilen din men bare park lys og spredere? bare lurer på hvordan den ser ut hehe..

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er bra den, men jeg må nok avvente litt, er en del annet jeg må prioritere først. Men jeg kan sjekke inn med deg på et senere tidspunkt og se om du fremdeles har det =) Har ikke tatt bilde av park/grøft ennå, men det kan jeg fikse. Dagslys eller kveldstid?

Fordelen med 55W, er at du slipper noe trøbbel etter installasjonen. Med 35W er det en del bilmerker som får trøbbel med lys som ikke virker, som blinker og andre problemer, pga at strømnettet i bilen ikke blir belastet med riktig styrke. I slike tilfeller må man legge inn en motstand eller kjøpe en såkalt problemløser, som koster nesten det samme som xenon-settet selv. Med 55W slipper man alt dette, ettersom de gir den opprinnelige belastningen på systemet, dermed oppdager ikke elektronikken i bilen at det er noe "feil"

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei, den ligger her litt til før jeg legger den på finn tenker jeg. Ja i sånn halv mørket, ikke dagen og ikke natte liksom, vil se bilen også ikke bare lyset :)

Åja, med 55w da er problemet løst uansett ja :) smart.

tenkt på eksos tupp eller no du eller?

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ja, men bare tenkt såvidt på det =) Ideelt sett kunne jeg tenke meg ett utløp på hver side, men det koster for mye i forhold til andre prioriteringer. Med andre prioriteringer mener jeg huset, mye som skal pusses opp =) Men en eksostupp hadde vært en grei løsning, er vel rundt 500-lappen for en med greit utseende tror jeg. Har litt lyst på ryggekamera også, anvendelig sak som er god å ha på en såpass uoversiktelig bilrumpe =) Men det må se bra ut, ingen stygge braketter eller liknende som blir synlig.

Usj, jeg må passe meg for ikke å la "erta" jobbe for mye med planer for bilen az, ellers kan et fort bli slik som det blei med forrige bilen, rundt 80k i ettermontert utstyr og planer for rundt 300k i tillegg. Er så kjipt ikke å få råd til alt, så jeg har blitt veldig nøktern og legger mest penger i huset i stedet =)

Mvh Asbjørn K.

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider