Gå til innhold

Dekkbredde VS felgbredde

Ranger emnet


Beinet1

Anbefalte innlegg

Nå vet man ikke om Beinet har 13" eller 15", men kan jo nevne at Corolla KE20 har 6"12" dekk. Fiesta mk1 er og en av ytterst få med 12" orginalt. Amazon har 155 eller tilsvarende i tommer på 4" felg. 4,5" hvis det er herregårdsvogn og ein whopping 5,5" 'breifelg' på GT etc osv bla bla ... Husker ikke 140 men tidlig 240 har 165 på 5,5" bredde felg. (Helt rått! "GT" style på felger som sitter midt under bilen. :D

 

Beinetetts Felicia Pickup har 165/70R13 på 5,5x13" og dette ser helt normalt ut. Derimot har jeg hatt 185/65R15 på 4x15" og 4,5x15" og det ikke noe kult å svinge felgen 180' rundt inne i dekket. Skikkelig dyngete am-car stuk. Fysj, hvorfor valgte jeg ikke 155?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei igjen!

 

Dette gjaldt "handlevogna" til min mor, en suzuki Alto som jeg fikk i oppgave å handle vinterhjul til. Orginalt på denne så var sommerdekka 155/65/14 på 4,5" bred felg. Jeg handla inn vinterdekk i dimensjon 155/65/14 og 5,5" bred felg og fikk dette montert i helga. Jeg har ikke prøvd bilen, men jeg fikk tilbakemelding fra min mor om at bilen var helt forandret, oppførte seg mye bedre og hadde et mye bedre veigrep enn med sommerdekka. Dette må selvfølgelig være bra da mor som er nesten 60 og ikke bryr seg om bil bemerker dette. Vil kun øket felgbredde ha så mye å si på kjøreegenskapene selvom dekkdimensjonen er uendret?

 

P.S.

Hadde dette vært min bil, så hadde det ikke vært snakk om "sykkelhjuldimensjoner" :)

Endret av Beinet1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår