corolla86 Skrevet September 24, 2010 Rapporter Share Skrevet September 24, 2010 fikk plutselig problemer med styringen på min Audi 100 2,3 1993, bilen ble satt på verksted for og bytte reg.reim + noe småting.. da jeg hentet bilen var det vanskeligere å styre, og blir vanskeligere jo lenger jeg kjører (men samtidig lettere når den har stått en stund, for så og bli vanskeliger etter en liten kjøretur) så mitt spørsmål er om noen har en ide hva som kan ha skjedd da problemet ikke var der før bilen ble satt på verksted, og siden reimen til servopumpen/dynamo må av før registerreim skifte... verksted sjekket dette og sa fra seg all skyld på at det var gjort noe feil av dem. servopumpen lager en ulyd når jeg svinger, og en slags tikkelyd om jeg står i ro å dreier kanskje 1-2cm til ene eller andre veien på rattet... på det tyngste har jeg problemer med å rygge inn gårdsplassen :s noen som har peiling på hva som kan foreårsake dette, og om eneste utvei er ny servopumpe (evt. mye arbeid og skifte selv? ) Siter Audi 100 2.3E 1992 | Kondemnert Toyota Corolla 1986 1,6DX| Solgt Audi 100 2.3E 1993 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 25, 2010 Rapporter Share Skrevet September 25, 2010 Det er olje på tanken til servoen og reima er linet opp riktig? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corolla86 Skrevet September 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2010 Det er olje på tanken til servoen og reima er linet opp riktig? hvor kan jeg sjekke hvordan reima skal være linet opp? :) nivået er rett på tanken Siter Audi 100 2.3E 1992 | Kondemnert Toyota Corolla 1986 1,6DX| Solgt Audi 100 2.3E 1993 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet September 28, 2010 Rapporter Share Skrevet September 28, 2010 Hvis ikke reima ligger an riktig på reimjulet til pumpen,så vil den gå motsatt vei,å da får du dette problemet.Ettersom dette skjedde under verksted opphold,så har de mest sannsynlig huket reima feil,å dette burde dem jaggu se..Er utrolig hvor mye tull verksteder rundt omkring får til desverre.. Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corolla86 Skrevet September 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2010 servopumpa går rett vei i følge pilen på pumpa.. og det er rett nivå på tanken.. kan det være noen tvil på at selve servopumpa er defekt da? Siter Audi 100 2.3E 1992 | Kondemnert Toyota Corolla 1986 1,6DX| Solgt Audi 100 2.3E 1993 quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet September 30, 2010 Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 Ja vist du mener reima er huket rett,og pumpa går riktig vei,så syns jeg det er rart med disse lydene plutselig.Merkelig rart at pumpa skal gi opp etter et verksted opphold,men slikt kan jo skje tilfeldigvis.Ettersom oljenivået er bra,har du sjekket at det ikke er en slange som ligger i klem slik at pumpa får nok olje? Hvist dette er greit,så er det nok pumpa eller tannstang som er sliten sikkert.. Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg