Gå til innhold

Servopumpe!?

Ranger emnet

corolla86

Anbefalte innlegg

fikk plutselig problemer med styringen på min Audi 100 2,3 1993, bilen ble satt på verksted for og bytte reg.reim + noe småting.. da jeg hentet bilen var det vanskeligere å styre, og blir vanskeligere jo lenger jeg kjører (men samtidig lettere når den har stått en stund, for så og bli vanskeliger etter en liten kjøretur)

så mitt spørsmål er om noen har en ide hva som kan ha skjedd da problemet ikke var der før bilen ble satt på verksted, og siden reimen til servopumpen/dynamo må av før registerreim skifte... verksted sjekket dette og sa fra seg all skyld på at det var gjort noe feil av dem.

servopumpen lager en ulyd når jeg svinger, og en slags tikkelyd om jeg står i ro å dreier kanskje 1-2cm til ene eller andre veien på rattet... på det tyngste har jeg problemer med å rygge inn gårdsplassen :s noen som har peiling på hva som kan foreårsake dette, og om eneste utvei er ny servopumpe (evt. mye arbeid og skifte selv? )

Audi 100 2.3E 1992 | Kondemnert

Toyota Corolla 1986 1,6DX| Solgt

Audi 100 2.3E 1993 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vist du mener reima er huket rett,og pumpa går riktig vei,så syns jeg det er rart med disse lydene plutselig.Merkelig rart at pumpa skal gi opp etter et verksted opphold,men slikt kan jo skje tilfeldigvis.Ettersom oljenivået er bra,har du sjekket at det ikke er en slange som ligger i klem slik at pumpa får nok olje? Hvist dette er greit,så er det nok pumpa eller tannstang som er sliten sikkert..

96 Audi A6 2,6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider