Turbo-Am Skrevet September 24, 2010 Rapporter Share Skrevet September 24, 2010 (endret) Hallo, hallo godt folk:tannløs: Tenkte jeg kunne lage en tråd om Dieseldyret mitt :D Det er en Nissan Laurel C31 Diesel fra '81.. Gjort: - IHI Turbo fra Pajero(trur det var Pajero) - 2 1/2" eksos hele veien - Recaro stoler og tilhørende baksetetrekk fra Opel Astra F - Byttet ut 12" Lousi rattet med 13" Astrali Rattet mitt - 7" og 9" x 14" bredda stålfelger fra Datsun 200L med 245/60 og 215/60 dekk - Montere Turbotrykkmåler - Bytte til noen speil som det faktisk går inn å se noe i - Hella RALLY 1000 forran grillen Planer: - Gå over bremser og håndbrekk - Intercooler(har liggans, men med høl i:angry:) - Sjimse opp dysene 30bar - Vri dieselpumpa -> mer for tenning - Vaske og støvsuge bilen innvendig - Ta den lille overflate rusta som er + et hull - Gule klassiske tåkelykter under fangern(ligger på vent) - Montere litt anlegg - Lakkere svart inni dører - Hellakkering Men hovedprioritering: Få den i mellom Eu-kontroll over nyttår, så den står klar den 11. Mai 2011 med L bakpå:driving Så over til bildene, noe jeg skjønner at dere her inne liker veldig godt:tannløs:: Ikke akkurat reint og pent, men går da grett nok! Innvendig: Så var det ratt som stod for tur: Så var det prøving av felger: Framme: Bak: Så var det pussing av felger som måtte gjørast: Framme: Bak: Siden felgane var såpass rusta inni ringen og på innsia, blei det mala med Ovatrol, og så ein eller ana form for maling.. Yttersiden av felgane, blei lakkert med felglakk, og resultatet: Og på bil: Random bilder: Kommentarer og forslag til farge mottas med takk :D Endret Februar 13, 2011 av Turbo-Am Siter -1981 Nissan Laurel C31 2,8TDI PSN: Mr67Mopar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet September 24, 2010 Rapporter Share Skrevet September 24, 2010 (endret) som tidligere sagt Einar.. drømmebilen min over alle:) Men den skrik etter senk, ser itte bra ut med kantfelger og alt tøff, når den itte er senka.. det er alle enige om;) Endret September 24, 2010 av merce-123 Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740Bjørn Skrevet September 24, 2010 Rapporter Share Skrevet September 24, 2010 Blir jo sjukt bra med kantfelger.. :D Siter Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1dik2 Skrevet September 24, 2010 Rapporter Share Skrevet September 24, 2010 som tidligere sagt Einar.. drømmebilen min over alle:) Men den skrik etter senk, ser itte bra ut med kantfelger og alt tøff, når den itte er senka.. det er alle enige om;) Må si meg enig med harrygutten her altså! Få den bilen nærmere bakken! Bra noen faktisk gidder å stæsje opp disse bilene litt, spesiellt med dieselmotor! Synes disse bilene er dritrå selv. Stå på! Siter 89 Nissan Kingcab. x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 25, 2010 Rapporter Share Skrevet September 25, 2010 G3/Vento-fjærer passer foran, hvor mye det senker vet jeg ikke, men det varierer med senkinga tenker jeg... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet September 25, 2010 Rapporter Share Skrevet September 25, 2010 fargetips: -arctic silver metallic(bmw farkekart) -rosa metallic -gul metallic -hvit uansett hva du velger, så lakker fangere og ALT.. ikke la det forbli plastgrått;) Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet September 25, 2010 Rapporter Share Skrevet September 25, 2010 har alltid likt disse laurel'ene.. hehe men som fler her sier, senk den! tøft med skikkelig senk og kantfelger ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Am Skrevet September 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2010 Ja, eg har løst på senk, men blir ikkje med ein gång.. Kan ikkje senke bak enda, sia det e lit for breie dekk på bak foreløbig:tannløs: De subber i hjulbuen bak.. Men blei nå ein liten prøvetur i dag uansett da, ryker og går godt:thumb Fekk au bytta dynamoreim og strammehjul te servoreima :D Siter -1981 Nissan Laurel C31 2,8TDI PSN: Mr67Mopar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hufsa Skrevet September 26, 2010 Rapporter Share Skrevet September 26, 2010 Rå stilig, håper denne vil sote godt! =D Siter - Mercedes 190E Svære hjul edition Tror du bør bekymre deg mer i din Corolla ett-eller-annet turbo, da den kan oppnå mye større hastigheter ved en eventuell krasj. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Am Skrevet Oktober 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 Den ryker litt ja, Dieselpompa e tross alt skudd opp på max:tannløs: Men har au finni ut at e må gå frå 245/60 til 225/60 bak.. De subber i hjulbuene:( Siter -1981 Nissan Laurel C31 2,8TDI PSN: Mr67Mopar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo flerogførr Skrevet Oktober 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2010 Hvorfor vil du shimse dysene opp 30 bar? Er det orginalt turbo på denne motoren? Og hva slags dieselpumpe har du,En rotorpumpe fra en suge eller turbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2010 LD28 kom vel aldri med sneglehus orginalt tror jeg(?), LD20 og RD28 kom med det. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Am Skrevet Oktober 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2010 Det e ein IHI turbo frå pajero som onkel har montert på;) Det e orginal dieselpompe som står på. og den går betraktlig bedre med oppsjimsa dyser, pappa gjorde det på volvon sin:) Siter -1981 Nissan Laurel C31 2,8TDI PSN: Mr67Mopar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo flerogførr Skrevet Oktober 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2010 Høyere trykk på dysene gir jo bedre forstøving av dieselen:) Men du minsker også dieselmengden;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Am Skrevet Oktober 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2010 (endret) Ikkje masse som blir gjort med bilen, men den for seg nokka lufteturer av og til:tannløs: Men ellers så har den fått på vinterskoa.. 175/80-14, eller nokke sånt:tannløs: Nokken som veit åssen e for Youtube videon direkte inn i posten? Endret Oktober 30, 2010 av Turbo-Am Siter -1981 Nissan Laurel C31 2,8TDI PSN: Mr67Mopar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.