båten Skrevet September 25, 2010 Rapporter Share Skrevet September 25, 2010 Takker for alle svar fra oraklene. Skiftingen gikk greit på den ene siden.Tok bremseklossene i samme slengen. Da jeg startet på den andre siden skjedde dette: demonterte alt,lager,caliper,tok vekk brenseklossene. Plutselig går stempelet i caliperen UT !!!!! Det er barnebarnet (jeg var barnevakt)som hadde trampet på bremsen. Problemet:Får IKKE presset stempelet innigjen.Hat prøvd ALT. Tvinger,osv... tør ikke å røre luftenippelen. Spørsmål:HJELP !!!!!!!! til å få stempelet inn. M.V.H. Erling:hvaskjera Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet September 25, 2010 Rapporter Share Skrevet September 25, 2010 Har du prøvd å klemme med en stor vannpumpetang? Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
båten Skrevet September 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2010 Ja,jeg har prøvd med det og klemmer. Satte på presse,(Fjærklemme)ikke en mm ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
båten Skrevet September 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2010 I dagtidlig fant jeg FEILEN. I fakturaen fra i fjord høst så skal kaliperen V/B være NY! Jeg tittet nøye og så: Støvhette mangler Stempelhode ser ut som det har vært mus å gnagd på.Store biter mangler ca halve hode. Stempelet ute av sporet. Luftenippel ØDELAGT. Gjett hvem som ringertil verkstedet i morgen?:deng:rockets Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
båten Skrevet September 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2010 Fikk ny caliper uten diskusjon. Monterte den og nye skiver. MEN stempelet går ikke tilbake,bremsene er låst! Har luftet,men NOK? Hva skal jeg gjøre?:angelsmili: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbopow Skrevet Oktober 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 bytt bremseslange den er nok svulmet innvenndig:soldiersf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
båten Skrevet Oktober 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 Ja,den har jeg.Men jeg TØR ikke løse nippelen som går til bremserøret.Da kan jeg ødelegge nippelen. Den sitter noe jæ.... fast.Tok en plastpose(liten o,5 l) teipet rundt og fylte med 5-56.Ikke noe løsning.Tips?:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Oktober 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 Må du så må du. Er bremseslangen svulmet innvendig er den defekt. Kjøp nytt bremserør og bytt begge deler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg