Gå til innhold

kjølevannstemp sensor rs4 b5

Ranger emnet

v70 R

Anbefalte innlegg

startet opp bilen i dag og kjørte ca 1.5 km,stoppet så bilen.Når eg startet opp igjen så var tempen nesten 90 grader,trodde ikkje den sko nå tempen så kjapt.me når eg begynte og kjøre igjen,så datt den plutselig nerpå 75 grader for så stige kjapt til 90 grader.Kan dette være normalt? kan det være en dårlig temp føler eller termostat som gjør dette?.

Kan en dårlig tempføler,medføre til et høyere bensinforbruk?

Forbruket på bilen har gått opp ganske kraftig i det siste,ligger på nesten 1.6 l ifølge computer med fin kjøring rundt ibyen.Noen som vet kor denne føleren står på bilen? eventuelt noen bilder av det.

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skifta min for et par uker siden. Symptomer: bruker mye mer bensin, hadde problemer med å starte den ca annenhver gang, og motor tempen viste alt mulig rart. Kosta 450 for ny og alt funka perfekt etter det. Har du vagcom får du opp feilmelding på den.

På min 1,8t var den "bak" motoren, dvs mellom motoren og frontruta. Vet desverre ikke hvor den er på en RS

Fant et par linker:

1,8t

http://www.a4mods.com/index.php?page=webcontent/pages/ECTsensor.html

s4

http://m.audizine.com/forum/showthread.php/324993-S4-4.2-Temp-sensor?p=4513848&styleid=12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje vagcom,bilen er ikkje tungstartet når den er kald osv...Den jager berre opp og ner på turtallet 1 minutts tid når den er kald,puffer/smeller litt i eksosen når den er varm.Er og veldig nykkete når eg går av og på gassen på lave tutall når eg kjører.Eg håper det er så enkelt som den temp sensoren.Den kan vel sikkert være defekt eller dårlig på flere måter.Slik at forskjellige symptomer oppstår kanskje.Er det mulighet for og måle ohmen på den da,men bør vel helst vite kor høge verdiene skal være når den er kald og varm osv....Men verdt ett forsøk og skifte, siden den ikkje koster allverden.Takker for svar:)

Jeg skifta min for et par uker siden. Symptomer: bruker mye mer bensin, hadde problemer med å starte den ca annenhver gang, og motor tempen viste alt mulig rart. Kosta 450 for ny og alt funka perfekt etter det. Har du vagcom får du opp feilmelding på den.

På min 1,8t var den "bak" motoren, dvs mellom motoren og frontruta. Vet desverre ikke hvor den er på en RS

Fant et par linker:

1,8t

http://www.a4mods.com/index.php?page=webcontent/pages/ECTsensor.html

s4

http://m.audizine.com/forum/showthread.php/324993-S4-4.2-Temp-sensor?p=4513848&styleid=12

Endret av v70 R

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje vagcom,bilen er ikkje tungstartet når den er kald osv...Den jager berre opp og ner på turtallet 1 minutts tid når den er kald,puffer/smeller litt i eksosen når den er varm.Er og veldig nykkete når eg går av og på gassen på lave tutall når eg kjører.Eg håper det er så enkelt som den temp sensoren.Den kan vel sikkert være defekt eller dårlig på flere måter.Slik at forskjellige symptomer oppstår kanskje.Er det mulighet for og måle ohmen på den da,men bør vel helst vite kor høge verdiene skal være når den er kald og varm osv....Men verdt ett forsøk og skifte, siden den ikkje koster allverden.Takker for svar:)

Jeg hadde akkurat samme problemet med 1.8t. Da var det lmm. Prøv å koble den av og kjør uten, bare for å se om det er noe forskjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...