Gå til innhold

Opel Vectra C-CC

Ranger emnet

b0ren

Anbefalte innlegg

Hei har funnet ut at eg ville oppgradere anlegget i min vectra c-cc etter at alle høytalere er blitt byttet ut,

noen som har noen tips / erfaringer om kossen eg kan få bedre lyd i denne?

Tenker selv på å komme til anskaffning av 2 subber til å ha i bagasjen men vil ha det funksjonelt, forslag? dette skal være profesjonell løsning :D

Mvh

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja spilleren i seg selv er helt konge.

Hørrer egentlig litt på alt av musikk, mye radio + litt cder..

Når du skrur anlegget litt opp så hørrest det ut som høytalerne skal sprenge, lager dårlig lyd og har dårligt "trøkk"

Vil egentle ha noe med litt mer "trøkk" uten å ofre bagasjeromsplass. Har vært inne på tanken om å bytte høytalere før men har forhørt meg litt rundt, men alle som eg har snakket med som har peiling anbefaler bare og sette inn subber.

Så tenkte før eg jekk for denne løsningen forhørre meg på et forum der vi har andre folk også som har peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manglende subwoofer kombinert med bassglade volumkontroll-styrere fører gjerne til at Loudness og Bass-justeringer maxes helt, drevet med en altfor liten spiller-forsterker, og ulyder m/komplikasjoner oppstår lett. En subwoofer og riktigere innstillinger på forsterker og spiller vil nok kunne bedre inntrykket av Sony'ene når det gjelder trøkk og stress siden de da slipper å jobbe med det aller dypeste bassområdet.

Du kan jo uansett begynne med en habil forsterker til de høyttalerne du allerede har, det må du nesten ha uansett før du begynner med subwoofere egentlig, og den investeringen er også ganske uavhengig av om du vil ha en sub senere eller ikke. Så får du et riktigere inntrykk av Sony'ene, liker du dem fortsatt ikke er det bare å beholde forsterkeren og deretter bytte høyttalerne til noe du liker. Først når du er fornøyd med lyden foran, som vel er 90% av musikken man hører på eller noe slikt, kan du egentlig begynne med subwoofer-prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider