Gå til innhold

flexi rør på 2000 Passat

Ranger emnet


Satanoperca

Anbefalte innlegg

Heisan

bytta bakre deler på eksos i fjor vinter men nå røyk den flexi greia som sitter på fremre rør.

denne greia med katalysatoren koster jo nesten 6000,- men finner dette på ebay http://cgi.ebay.de/FLEXROHR-FLEXSTUCK-HOSENROHR-VW-PASSAT-3B-1-8-92KW-NEU-/170543962196?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item27b5365854 .

Skal denne sveises inn ..eller kan en feste dette med noe klemmer av noe slag...eller ennå bedre trenger man denne flexi greia slik at man kan forbinde dette med et skjøte rør og klammer,hadde vært greit og ikke kjøpe deler for så my...

Eller ennå bedre er det noen som har et slik frontrør for en billig penge??

Endret av Satanoperca
skriveleif...sikkert fler jeg ikke så........
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan

bytta bakre deler på eksos i fjor vinter men nå røyk den flexi greia som sitter på fremre rør.

denne greia med katalysatoren koster jo nesten 6000,- men finner dette på ebay http://cgi.ebay.de/FLEXROHR-FLEXSTUCK-HOSENROHR-VW-PASSAT-3B-1-8-92KW-NEU-/170543962196?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item27b5365854 .

Skal denne sveises inn ..eller kan en feste dette med noe klemmer av noe slag...eller ennå bedre trenger man denne flexi greia slik at man kan forbinde dette med et skjøte rør og klammer,hadde vært greit og ikke kjøpe deler for så my...

Eller ennå bedre er det noen som har et slik frontrør for en billig penge??

 

Hei,

 

Denne er en del av røropplegget med katalysator. Du kan fint bare bytte flexiskjøten, men den gamle må kappes ut og ny sveises inn. Jeg hadde samme problemet på min. Kjøpte flexiskjøt på biltema til hundrelappen og sveiset inn. Funker fint :) Du må selvfølgelig ta ned hele katalysatoren med tilhørende rør for å gjøre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Motor/Eksosanlegg/Fleksibelt-skjoteror-universal/

 

var det denne du satte inn ...ser at den gamle ikke er veldig lang!

 

Husker ikke helt akkuratt hvilken, men den der ser mistenkelig kjent ut. Jeg kappet av rørene på den og kappet litt av rørene på røropplegget til bilen slik at alt stemte ut på lengden. Så punktsveiste jeg delene sammen og sjekket at alt passet godt. Til slutt fikk jeg en erfaren sveiser til å sveise dette skikkelig sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var jobben gjort!!

Først reiv ned det gamle greiene kappet til og punktet mens det hang under bilen, tok røret ut igjen sveiset det nøye med Mig , eneste jeg fant ut flexibiten var billigere på Thoshov..men da hadde jeg alt kjøpt på Biltema.

Måtte også bytte den skjøten som var fra bak katalysatoren og videre bakover ...den holdt ikke tett etter den ble løsnet1

Ellers grei jobb og mange tusen spart!! jippi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår