Noober Skrevet September 26, 2010 Rapporter Share Skrevet September 26, 2010 Har instalert bass i bilen, men den vil ikke spille. Jeg har lagt strøm kabelen med sikring på venstre side, og signal og remote på andre siden. Bilen er en passat 3b, 98 modell. Jeg satte jordingen i bolten til setebeltet bak. Bass og forsterker er av typen JBL. Jeg har sjekket at alle kablene sitter ordentlig. Når jeg spiller musikk så skjer det ingenting. Høytlalerene, som er originale spiller, men ikke bassen. Jeg kan ikke se at "power" pæren på forsterken lyser. Men når jeg nappa ut strømkabelen for å sjekke at den satt ordentlig, blinket det i JBL logoen... Jeg bruker vanlige høyttaler kabler, og lurer på om det kanskje er dette som er feil.. Hvis dere går inn på linken, og ser på inngangen på bassen, så ser dere de. Må jeg bruke en over gang, kanskje såkalte bananplugger? for når jeg putter inn kablene og skrur til, så sitter de ikke. Jeg har forøvrig ikke brukt kabelsko på forsterker, men det skal ikke ha noe å si. Er også veldig bekymret for om jeg valgte et for dårlig jordingspunkt. Kan dette ødelegge forsterkenen, hvis jording er for dårlig? Siter VW Passat 98' Honda CBR 125 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoguten Skrevet September 26, 2010 Rapporter Share Skrevet September 26, 2010 bruker du vanlig høytaler kabel fra batteri og jordingspunkt?? eller er det jeg som misforstår? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noober Skrevet September 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2010 bruker du vanlig høytaler kabel fra batteri og jordingspunkt?? eller er det jeg som misforstår? Neinei. Jeg bruker jo strømkabel fra batteri til forsterker, og svart jordingskabel fra punktet til der det står GND på forsterker. Men jeg bruker høyttaler kabler fra forsterkre og til sub. Disse kablene vil ikke feste seg, når jeg skrur til terminalene, så et mulig problem kan være at jeg trenger andre kabler der. Siter VW Passat 98' Honda CBR 125 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoguten Skrevet September 26, 2010 Rapporter Share Skrevet September 26, 2010 Bra:) da var det bare jeg som misforsto:)tyder på dårlig jording. har du skrapa jordingspunktet sånn att du ser stålet? forsterkeren skal jo lyse:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noober Skrevet September 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2010 Nei, gjorde ikke det. Kan dette ha ødelagt forstereren ? Siter VW Passat 98' Honda CBR 125 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoguten Skrevet September 26, 2010 Rapporter Share Skrevet September 26, 2010 Da er det problemet tror jeg:) Ta og slip litt der du skal ha jordingspunktet så går det seg til tror jeg:) Nei, det vil ikke ha ødelakt forsterken fordi den ikke har fått strøm enda. Men har du en forsterker med dårlig jording men det virker alikevell kan du kvelde forsterkeren:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet September 26, 2010 Rapporter Share Skrevet September 26, 2010 Lagt remote til forsterker? Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noober Skrevet September 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2010 Takker;) Ja, remote har jeg lagt. Siter VW Passat 98' Honda CBR 125 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noober Skrevet September 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2010 MEN her er basseren min: [/img] Og i de inngangene, passer ikke kablene mine. Jeg stapper de inn og skrur til, men de sitter ikke fast. hvordan får jeg fikset det? Siter VW Passat 98' Honda CBR 125 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet September 27, 2010 Rapporter Share Skrevet September 27, 2010 Du skrur opp den svarte og den røde, og stapper inn kabelen under den svarte og røde... er en åpning i skruen der. Deretter skrur du de ned igjen så de strammer oppå kablene. Pluss skal til rød, Minus til svart. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Noober Skrevet September 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2010 Du skrur opp den svarte og den røde, og stapper inn kabelen under den svarte og røde... er en åpning i skruen der. Deretter skrur du de ned igjen så de strammer oppå kablene. Pluss skal til rød, Minus til svart. Aaaaah :tannløs: trodde de skulle nedi, det hullet liksom. men da skal nok dette går bra :) Siter VW Passat 98' Honda CBR 125 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg