Blunck Skrevet September 26, 2010 Rapporter Share Skrevet September 26, 2010 lyst på mer futt i 124'n min. og da er jo tanken vært 300 tdt motor. men sett fler som har satt i 290 (cdi?) motor isteden. hvem av disse er best? og er det mye mer jobb å sette i 290 motoren sålenge den er fra w210? og hva er ca pris på disse motorene for en i tålig grei stand. benz er nytt for meg så må spørre litt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet September 26, 2010 Rapporter Share Skrevet September 26, 2010 du bytter selvsagt til 300 turbodiesel.. det er enklest og best. Mekanisk dieselpumpe.. justerer du opp pumpa på den og turbotrykket, litt åpnere eksos, så hjelper det også på. Går bra det;) Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 29, 2010 Rapporter Share Skrevet September 29, 2010 290 motoren er nok ikke en CDI-motor, emn en 10 ventilers turbodieselmotor på 129 hk, går helt greit, og om man enten går amok elektrisk eller får tilpasset ei rein mekansik pumpe til motoren må man velge selv. Skal man først gå amok elektrisk så ville jeg kanskje heller valgt en 270CDI-motor, commonrail som går ganske så bra. Det eneste som er relativt plug&play er vel 250DT på 125 hk, enese der er vel at turbo har ELR, mens sugemotoren har kun vakuumoperert kaldstart. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.