Gå til innhold

Montere CD skinnratt på GL Omega - airbag problemer

Ranger emnet

Santino

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en 95 model Omega B. Har kjøpt et ratt med airbag fra en litt nyere Omega (98-99 mod B1) av typen skinnratt fra en CD-utgave.

Min er en GL med det gamle standard-rattet. Skulle bytte over men fant ut at sleperingen og airbag-kontakten var litt anderledes. Klarte å tilpasse sleperingen slik at den passet på baksiden av rattet. Airbag-kontaktet fikk jeg også trykket på (2-pins sak) men da jeg monterte det sammen så lyste airbag-lampa..

Noen som vet hva problemet er? Må jeg bare få nullet airbag-lampa eller bør jeg kjøpe ny type slepering med riktig type airbag kontaker?

Håper på svar, takk for hjelpen:)

Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man må koble fra batteriet når man kobler fra airbagen

...Og selv om man gjør det, er det stor sjanse for at lampa lyser etterpå. Ihvertfall på VW(uansett hvor lenge før man har koblet av batteri, ikke spør hvorfor)

Så feilkoden må slettes for at lampa skal slukke :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koblet fra batteriet ja. Regner vel med at jeg må slette feilkoden?

Men kan jeg stole på at airbagen faktisk funker nå? Med tanke på at kontakten er litt anderledes osv. Var jo en 2 pins kontakt så den skal ha kontakt nå men jeg vet ikke helt..

Er dette noe som kan leses av når man sletter feilkoder?

Noen av dere som har gjort dette rattbyttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge feilkoden lar seg slette, virker airbaggen. Når lampa lyser kobles hele systemet ut.

Ok, takk! Bare å finne ut om den lar seg slette da.. Noen tips til hvor jeg kan gjøre det? Opel-forhandlere flår vel en fattig stakkar..

Er kanskje noen av dere her på forumet som har utstyr til slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider