Gå til innhold

For lav spenning til bilstereo

Ranger emnet

jonmgb

Anbefalte innlegg

I går fikk jeg den nye spilleren min og var veldig gira på å få begynt og koble den til. En 1 DIN spiller med 7" skjerm

Når jeg hadde kobla ferdig alle ledningene slik de skulle så skrudde jeg på tenninga, men ingenting skjedde..

Jeg satt lenge og funderte på hva som var galt, men kunne ikke finne noe, og den gamle fungerte som før.

Så jeg ringte en kompis for å høre om han viste hva som kunne være feil, og for å prøve spilleren i bilen hans, og det gjorde den..

Det gikk en liten stund før den slo seg på, men vi viste at det funket når alle knappene hadde belysning.

Utpå kvelden så fant vi ut at også var belysning på knappene når den var kobla til i bilen min, men det var såvidt vi så det.

Hva kan problemet være ?

Jeg er rimelig fersk på alt som har med bilstereo å gjøre, så jeg har veldig lite peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva slags bil og modell har du?

Kva slags spiller har du?

Bilprodusentene liker ikkje å bruke for masse penger, so dei bruker (altfor) tynne kabler.

Når du bytter til spiller som bruker meir strøm, blir det for masse for dei tynne ledninger.

Og so er det vel berre å måle spenninger.

På kabelsettet til spiller skal du ha dess kombinasjonene:

Gul: 12v ifra batteri

Rød: 12v ifra tenning.

Svart: jord

Du har selfølgeligt kobla ledningen som har med skjermen å gjæra, er kobla rett. (er ikkje lov å sjå på dvd ved køyring, so ein ledning skal kobles til håndbrekket)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva slags bil og modell har du?

Kva slags spiller har du?

Bilprodusentene liker ikkje å bruke for masse penger, so dei bruker (altfor) tynne kabler.

Når du bytter til spiller som bruker meir strøm, blir det for masse for dei tynne ledninger.

Og so er det vel berre å måle spenninger.

På kabelsettet til spiller skal du ha dess kombinasjonene:

Gul: 12v ifra batteri

Rød: 12v ifra tenning.

Svart: jord

Du har selfølgeligt kobla ledningen som har med skjermen å gjæra, er kobla rett. (er ikkje lov å sjå på dvd ved køyring, so ein ledning skal kobles til håndbrekket)

Har en Golf IV 99 modell, spilleren er av merke Eonon D1303.

I og med at det funket i kompisen min sin bil (Audi 80, usikker på årsmodell) så er det nå ivertfall rett kobla.

Du mener jeg må skifte ut alle kablene i bilen min for at det skal funke ?

Gul er kobla på batteriet, rød er på tenninga, og svart er jorda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider