andre88 Skrevet September 27, 2010 Rapporter Share Skrevet September 27, 2010 driver å skal kjøpe meg xenon kit på ebay nå, men det er 100 000 annonser der :P noen skal har gode erfaringer med kitet til noen av selgerene? setter stor pris på noen tips. skal i første omgang ha H7 8000K. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteinarS Skrevet September 27, 2010 Rapporter Share Skrevet September 27, 2010 VVME Billig, rask levering og ok kvalitet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre88 Skrevet September 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2010 (endret) VVMEBillig, rask levering og ok kvalitet.. takk. hvis jeg skal ha i både fjern lys og nær lys, blir det riktig å kjøpe ett 55w sett og ett 35w sett da eller? åpen for flere forslag =) Endret September 27, 2010 av andre88 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exposito Skrevet September 27, 2010 Rapporter Share Skrevet September 27, 2010 Ja hvis du har H7 i nær og H7 i fjern skal du har to H7 sett. Om du skal ha 50w eller 35w i fjern får du velge selv, 50w gir sterkere lys men noget mindre levetid på pæra. hvis du skal montere xenon i nærlysene må du ha linselykter. Siter 1989 VW Passat 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet September 27, 2010 Rapporter Share Skrevet September 27, 2010 (endret) hvis du skal montere xenon i nærlysene må du ha linselykter. Dette medfører overhodet ikke riktighet, man kan med største enkelhet ha xenon i reflektorlykter. Har selv bixenon i hovedlykter og vanlig single beam xenon i grøftelysene, alt fra VVME, funker som nøkken det ;o) Andre88: Spiller ingen rolle om du velger 35W eller 55W. Det er reflektoren som bestemmer lysspredningen, ikke pæresstyrken, så hvis du har separate nærlys og fjærnlys, står du fritt til å velge hvilken wattstyrke du ønsker i de respektive lysene. Avhengig av hvor ny bil du har, KAN du på enkelte bilmerker få problemer med 35W-utgavene, fordi belastningen på kretsen ikke blir tilstrekkelig. Dette medfører at bilens hjerne kan gi beskjed om at pæren er i stykker, blinkende lys etc. Da kan man kjøpe en problemløser, som vel i praksis er en motstand, slik at systemet får riktig belastning. Men den koster nesten like mye som kitet, og da er det mest logisk å gå til et annet steg: Velg 55W-kitet! =) Med dette slipper du noen feilmeldinger og alle andre problemer, fordi de belaster systemet riktig. Dra kort, og kos deg med de, helt rått, særlig på mørklagte veier når det snø i vinterhalvåret =) Endret September 27, 2010 av A.K Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exposito Skrevet September 27, 2010 Rapporter Share Skrevet September 27, 2010 En reflektor lykt som er laget for halogen pærer vil ikke gi det korrekte lysbildet med en xenon pære montert. Det vil rett og slett blende alt og alle :) Skrekk eksempel: Siter 1989 VW Passat 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exposito Skrevet September 27, 2010 Rapporter Share Skrevet September 27, 2010 Ta gjerne en titt i den store http://www.bilforumet.no/diskuter-artikler/163412-ettermontering-xenonlys.html tråden, der ligger det masse info angående ettermontering av xenon i linse og reflektor lykter. Siter 1989 VW Passat 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.K Skrevet September 27, 2010 Rapporter Share Skrevet September 27, 2010 Det stemmer ikke i et heletatt etter min erfaring, hadde det vært noe hold i det du sier, hadde jeg hatt mange irriterte bilister med blinkende fjærnlys når jeg er ute og kjører tut-tut. Dette skjer ALDRI, med unntak av de få gangene jeg tenner grøftelysene samtidig, da får de et sabla problem med luxmengden =) Siter Her er'e noe muffens.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet September 27, 2010 Rapporter Share Skrevet September 27, 2010 xenon i vanlig lykter er et helvete og møte om kveldene...spess disse kukskallene som skal ha det i tåkelysa og -.- Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet September 27, 2010 Rapporter Share Skrevet September 27, 2010 (endret) Den enkelte som har lyst til å ettermontere xenon må vel nesten få avgjøre dette selv, eventuelt forholde seg til lover og regler som ikke skal håndheves av deg og meg. Det er stor forskjell på om biltypen blender med ettermontert xenon. Erfaringen min tilsier at veldig mange biler med dette ikke blender forstyrrende mye. Mens andre kan blende noe voldsomt, deriblant Golf III og mange japser, som virker å få et helt ukontrollert lysbilde. Var forresten nylig på EU kontroll, og siden jeg lenge har vært veldig nyfiken på dette med praktiseringen av ulovlig ettermontert xenon viste jeg bilen med de ettermonterte lysene. Tenkte at i verstefall får man bare en toer feil, sånn at verkstedet har ryggdekning. I tillegg justerte jeg med hensikt den ene hovedlampa litt feil, for å se hva som ble anmerket i forhold til dette. Og joda, lysbildet ble anmerket som feil på grunn av feil innstilte lys. Altså måtte en lysjustering til, som ble utført av kontrollør der og da. Og det var det! Kontrolløren ble fornøyd med lysbildet, og xenonlysene ble faktisk ikke nevnt med et ord. Om dette blir praktisert slik alle steder skal jeg imidlertid ikke påstå. Ettermontert xenon i ikke-godkjente lamper er jo tross alt ulovlig. Men på en EU kontroll er det jo uansett mest riktig å fokusere på lysbildet. Og det trenger nødvendigvis ikke bli hakkende gæli selv om xenonlysene er ettermonterte. Endret September 27, 2010 av grandisjohn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre88 Skrevet September 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2010 da har jeg bestilt fra VVME. valgte det kitet uten "relay harness" håper ikke det skal bli noen problemer =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2011 Noken som kan forklare ka relay harness er? Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Januar 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2011 Noken som kan forklare ka relay harness er? Relè ledningsnett Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Januar 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2011 og ka hjelper det med? Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asbjørn Skrevet Januar 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2011 og ka hjelper det med? de trenge du ikkje. bestilte uten til meg, er nok berre eit ekstra sett med ledningar Siter Opel Omega B TD Volvo 945Turbo - b230ft - solgt 1990 Volvo 240GL - solgt 1987 Volvo 245 Delebil Mekaniker ved TruckNor Stryn. Volvo last og buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg