Gå til innhold

El. konvertert boble - vakuum til bremsekraftforsterker?

Ranger emnet


HaaJeHaa

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Driver å bygger en "maskot" for Høyskolen i Gjøvik, en boble som skal kjøres med elektrisk motor. Hvordan kan løsningen med vakuum til bremsekraftforsterkeren løses? Orginalt så drives jo denne av vakuumet til innsuget, men nå er jo alt dette borte.

 

Noen forslag?

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil og vite! Drøftet temaet med min bror her om dagen. For mange år siden ramlet jeg over en (norsk?) pug 205 med 144V motor og 12 Optima til fremdrift samt 2 til for forbruksstrøm. Men må jo nesten ha gode kontakter for å få til sånt.

 

Og flere av dere har nok sett denne (white zombie?) 70talls Datsunen med laptop batterier som gruser jänkevinklor på strippan i usa. Finnes det egentlig noen realistsk god kilde til så mange småbatterier? :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruke boble uten bremsekraftforsterer, vet ikke når det kom, men de med tromler foran har ikke dette såvidt jeg vet.

 

Man får også elektriske vakuumpumper, som bråker noe jævlig, ellers så går de fleste vakuumpumper til diesel på en eksenter på en av motorens aksler, mulig den som sitter på VW sine R4 8V dieseler som itter på fordelerens plassering akn brukes på noe vetttugt hvis?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk levert en boble i fanget fra HiG og budsjettet er 75000kr eksl jobbtimer. Skolen bruker vi i ingeniørklassa til å få den sammen;) Fikk tak i en motor på 15kW fra en truck. Batterier blir konvensjonelle blybatterier, Litiumion blir nok litt dyrt;) Skal mest være en fungerende utstillingsbil som reklamerer for ingeniørstudiene. Bruker org girkassa mtp diffproblemet. Låser girkassa i 3 eller 2 gir. Blir nok noen utfordringer etterhvert, men er da et annerledes prosjekt som er litt gøy.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår