Gå til innhold

NOK et Golf 2 prosjekt

Ranger emnet


JvhCossie

Anbefalte innlegg

Fikk kjøpt en rød G2 for en billig penge.

 

- 86 modell

- 91 motor, GTD med intercooler

- Var 4 trinnskasse, nå er det 5.

- Gåen topp, ny liggende

- GTI? interiør i grovt grått stoff (tweedlignende)

- Original 90 fanger med original GTI leppe

- Senka 60

- 15" Rial Viper med sommerdekk.

 

Så....

 

OriginalTurbo skal vekk, T3 skal inn

IC skal skaffes ny og flyttes til grill

MAX trykk i alle retninger

3" eksos skal på

Noe rust og bulker skal rettes og så skal den lakkes etterhvert.

Skal ha andre felger og diverse skal byttes ettrhvert. Oppdatering følger sammen med bilder når den er på veien.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt ugreit å ta bilder der den står. Men det kommer når den er ute av garasjen! :D Og den kommer til å flytte på seg!

 

Dette blir nok et prosjekt jeg skal følge med på :D

- 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant

- 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt

- 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek)

...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort litt i dag, ble ikke så mye fremgang da det var mye småpirk og "unødvendig" arbeid.

 

Originalturbo til høyre; T3 til venstre, T3'n så ut som den originale før jeg fikk pussa og polert den. Den ble fin :D

 

36084_482714005927_683690927_7190412_4347825_n.jpg

 

Også fikk jeg skrudd på innsug og eksosmanifoilder med tilhørende ting. Bleedventil ble også montert skikkelig, den lå og slang før....

 

62993_482714415927_683690927_7190415_1619916_n.jpg

 

Til helgen vil jeg tro at bilen er på hjula igjen :D

 

Sorry for ræva kvalitet på bildene hadde bare ifon for hånden.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T3 en så jo dobbelt så stor ut som orginal turboen :D

 

unnskyld O.T men vet du om det er mye styr med og konvertere 1,6L bensin til TDI?

 

Den er MYE større!

 

Det er ikke noe kjempeproblem med det er mye ledninger og styr da.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvist man får tak i en komplett TDI motor og ledningsnett, er det plug and play eller er dett mye annet dilldall?

 

sorry for okkupasjon av tråd :D

 

skal du ha en 1,9TDi motor i en golf II må du mest sannsynlig flytte et eller 2 motorfester og kanskje girkasse-fester, koble om så å si alt fra tenning og til alt på motoren, men er ikke en umulig jobb. Største jobbe er og tilpasse hjernen osv. og ikke minst tilpasse alt av slanger osv til og gå dit de sitter orginalt på G2, som til radiator, kjøleveske catch-tank osv...og du må montere ic i fronten :)

 

Det beste er om du får tak i en G3 TDi delebil og flytter alt over...

 

Må innrømme at jeg har hatt samme planene selv, siden jeg har en komplett TDi stående som ikke blir brukt lengre pga rust :P

- 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant

- 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt

- 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek)

...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår