Gå til innhold

Dåli trekkraft

Excaliburz

Anbefalte innlegg

Har overhalt toppen på motorn min(2.0L) og nå er det ikke noe kraft i motoren på lavt turtall, den må oppe i ca.2500-3000 rpm før den vil gå i heletatt omtrent....Kompresjonen er bra, toppen er 100%tett(bortsett fra en sprekk i eksosmanifolden) og CO(2.0%) og tomgang er justert(800rpm)

Er det noen som vet hva feilen kan være?

Hadde satt STOR pris på om noen kunne ha hjulpet meg.....!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Tenningen kan jo være helt på trynet... når regdrevene står på merkene oppe og nede skal rotoren peke dit pluggkabel til sylinder 1 skal være... tenningsrekkefølgen skal være 1-3-4-2 mener eg (eller 1-2-4-3) så stille tenningen med lampe på merket nede.

ellers kan det være forgasseren som lager problem, evt hvis det er den fordeleren med store grå boksen kan det være svidd en diode i denne. dette er i så fall lett å se når du åpner opp...

step-motoren som styrer tomgangen kan også være gåen. denne ligger fremme på forgasseren, og dytter en "pinne"...

håper noe av dette kan løse problemene dine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Z10an

Tenningen kan jo være helt på trynet... når regdrevene står på merkene oppe og nede skal rotoren peke dit pluggkabel til sylinder 1 skal være... tenningsrekkefølgen skal være 1-3-4-2 mener eg (eller 1-2-4-3) så stille tenningen med lampe på merket nede.

ellers kan det være forgasseren som lager problem, evt hvis det er den fordeleren med store grå boksen kan det være svidd en diode i denne. dette er i så fall lett å se når du åpner opp...

step-motoren som styrer tomgangen kan også være gåen. denne ligger fremme på forgasseren, og dytter en "pinne"...

håper noe av dette kan løse problemene dine...

Tenningen er riktig innstilt på 8grader ved 800rpm

Step-motorten som du snakker om veit jeg ikke med....den står og pulserer omtrent konstant...er det riktig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider