Excaliburz Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 Har overhalt toppen på motorn min(2.0L) og nå er det ikke noe kraft i motoren på lavt turtall, den må oppe i ca.2500-3000 rpm før den vil gå i heletatt omtrent....Kompresjonen er bra, toppen er 100%tett(bortsett fra en sprekk i eksosmanifolden) og CO(2.0%) og tomgang er justert(800rpm) Er det noen som vet hva feilen kan være? Hadde satt STOR pris på om noen kunne ha hjulpet meg.....! :D Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Februar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 Tenningen kan jo være helt på trynet... når regdrevene står på merkene oppe og nede skal rotoren peke dit pluggkabel til sylinder 1 skal være... tenningsrekkefølgen skal være 1-3-4-2 mener eg (eller 1-2-4-3) så stille tenningen med lampe på merket nede. ellers kan det være forgasseren som lager problem, evt hvis det er den fordeleren med store grå boksen kan det være svidd en diode i denne. dette er i så fall lett å se når du åpner opp... step-motoren som styrer tomgangen kan også være gåen. denne ligger fremme på forgasseren, og dytter en "pinne"... håper noe av dette kan løse problemene dine... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Mars 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2004 Originally posted by Z10an Tenningen kan jo være helt på trynet... når regdrevene står på merkene oppe og nede skal rotoren peke dit pluggkabel til sylinder 1 skal være... tenningsrekkefølgen skal være 1-3-4-2 mener eg (eller 1-2-4-3) så stille tenningen med lampe på merket nede. ellers kan det være forgasseren som lager problem, evt hvis det er den fordeleren med store grå boksen kan det være svidd en diode i denne. dette er i så fall lett å se når du åpner opp... step-motoren som styrer tomgangen kan også være gåen. denne ligger fremme på forgasseren, og dytter en "pinne"... håper noe av dette kan løse problemene dine... Tenningen er riktig innstilt på 8grader ved 800rpm Step-motorten som du snakker om veit jeg ikke med....den står og pulserer omtrent konstant...er det riktig da? Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 høres fornuftig ut det der... sjekket dioden?? evt bare skifte hele boksen?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg