Hans123 Skrevet September 28, 2010 Rapporter Share Skrevet September 28, 2010 Noen som har erfaring med kryssbolt lager fra volvo. Kjøpte nye lager hos volvo til min volvo 850 motor (2,5 10V). Delenr stemmer med de gamle, men innerdiameter er for liten (ca 0,5mm). Skal de maskinneres eller noe? Takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet September 28, 2010 Rapporter Share Skrevet September 28, 2010 Noen som har erfaring med kryssbolt lager fra volvo. Kjøpte nye lager hos volvo til min volvo 850 motor (2,5 10V). Delenr stemmer med de gamle, men innerdiameter er for liten (ca 0,5mm). Skal de maskinneres eller noe? Takker for svar Nå vet jeg ikke hva, eller hvor, et kryssboltlager er/sitter, men når det er så fine toleranser ville jeg nesten trodd at lageret evt. skal varmes opp :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans123 Skrevet September 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2010 Kryssboltlageret er opplagring mellom råde og stempel. Det er et glidelager i dette tilfelle. så jeg tviler på at det skal være presspasning. Lager passer fint i råden, men selve bolten/pinnen er for stor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 29, 2010 Rapporter Share Skrevet September 29, 2010 Kan være at du har fått feil lager, at det finnes to dimensjoner på kryssbolten, men det er jo ikke uvanlig at kryssbolten skal sitte fast i enten stempel eller råde(kryssboltlager), så det kan være at det skal væe en presspassning der. Er det rullelager elelr glidelager? Hvrdan satt kryssboltene låst tidligere? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans123 Skrevet September 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2010 Glidelageret hadde løs pasning, bolten satt fast i stempel + låsering. Jeg ringte et maskinverksted og de sa at de sansynelig vis var laget på underdim for å ha gods å hone. Jeg sender dem til honing og håper på det beste. Noen som vet klaring på glidelager? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg