Gå til innhold

Bytte av luftmassemåler fører til hodebry!

Ranger emnet

Screamingeagle

Anbefalte innlegg

Hvorfor vil ikke bilen min "godta" ny luftmassemåler?

Den originale er møkkete så jeg kjøpte en ny uoriginal på E-bay. Da gikk bilen som en kule, men ESP-lampa og diverse kom opp. Byttet tilbake til den gamle og alt var ok, men bilen gikk litt sløvere. Kjøpte nå nylig enda en ny en fra Norsk Bildelsenter. Da gikk bilen veldig ujevnt, akkurat som om turbotrykket ble ustabilt. Hørte i tillegg en tikking fra N80 som kom og gikk. I tillegg flashet ESP-lampa et par ganger ved hardt pådrag. Monterte tilbake den gamle LMM og alt er ok. HVA I HELVETE ER LOGIKKEN BAK DETTE????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koffor byttet du Lmm vis den gamle funker som du seier?har du fått rett lmm med samme numrene?.Slettet feilkoder,resatt hjernen etter du byttet Lmm?. berre en tanke her,kan være hjernen må lære seg nye verdier fra den nye Lmm.Men da må vel du resette hjernen med og ta av batteri polene 5min tid.Og så prøve med den nye Lmm igjen.Verdt ett forsøk hvertfall:)

Hvorfor vil ikke bilen min "godta" ny luftmassemåler?

Den originale er møkkete så jeg kjøpte en ny uoriginal på E-bay. Da gikk bilen som en kule, men ESP-lampa og diverse kom opp. Byttet tilbake til den gamle og alt var ok, men bilen gikk litt sløvere. Kjøpte nå nylig enda en ny en fra Norsk Bildelsenter. Da gikk bilen veldig ujevnt, akkurat som om turbotrykket ble ustabilt. Hørte i tillegg en tikking fra N80 som kom og gikk. I tillegg flashet ESP-lampa et par ganger ved hardt pådrag. Monterte tilbake den gamle LMM og alt er ok. HVA I HELVETE ER LOGIKKEN BAK DETTE????

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LMM har samme delenummer, men er ikke en original fra Bosch/Audi. Jeg kjøpte den hos Norsk Bildelsenter. Den gamle er insausa og møkkete grunnet idioti med oljet luftfilter og jeg merker at bilen drar hardere med en ny. Jeg har også prøvd å resete hjernen, uten forskjell. Har også prøvd å kjøre 6-7 mil for å se om den tilpasset seg, men uten merkbar forbedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LMM har samme delenummer, men er ikke en original fra Bosch/Audi. Jeg kjøpte den hos Norsk Bildelsenter. Den gamle er insausa og møkkete grunnet idioti med oljet luftfilter og jeg merker at bilen drar hardere med en ny. Jeg har også prøvd å resete hjernen, uten forskjell. Har også prøvd å kjøre 6-7 mil for å se om den tilpasset seg, men uten merkbar forbedring.

Hadde det samme problemet på min A6. Prøvde først med en uorginal LLM fra finn.no. Deretter prøvde jeg en fra norsk bildelsenter. Hadde det samme problemet med den også. Johan fra chipsenter sa at Norsk bildelsenter ofte ikke sjekker de LLM'ene dem får i retur og dem kan være defekte og at det ikke er noe god kvalitet på dem heller.

Kjøpte orginal fra Møller og det funket med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider