Gå til innhold

spm anngående kapping av mellomaksel og ny flens

Ranger emnet

LuxXxuS

Anbefalte innlegg

hei:)

Sitter å vurdere å kjøpe meg en Opel Kadett C som vinterbil. det vil sier og ikke bruke mye peng på den. einaste som er problemet er at mellomakselen på den må kappes og settes på ei ny flens. jeg regner med at flensen er "tilkoblinger" mellom mellomakselen og girkasse/bakaksel der du skru fast mellomakselen. men det jeg lurer på er om det er mye jobb og hvordan jeg evt. gjøre dette. har et bilverksted tilgjenglig så har det meste når det gjeld verktøy.

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må dette gjøres ? Byttet motor\gir eller bakaksel ?

Du bør ha litt peiling, fort å få ubalanse.

Beste er å kappe rørene, lage en annen rørbit som passer inni de to andre - så tre sammen og sveis, da bør det bli rett.

Litt vanskelig å forklare, men google kan nok hjelpe deg ;)

Mvh Dan

- 76` Volvo 245 med femmer og hårføner -

http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har muligheten ville jeg slipt ned sveisen som holder krysset til røret med vinkelsliper, slik at sveisen flukter med røret, deretter ville jeg brukt en rørkutter til å skjære ut krysset..

bruk og rørkutteren til å korte inn røret med, da har du rette kutt å forholde deg til, og om du har kommet til å kappet nære nok sveisen er det styring på krysset inn i røret igjen.

bare pass på at du monterer kryssene med lik vinkel i forhold til hverandre, ellers vil du få kast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider