Gå til innhold

Ikke strøm til forsterker

Ranger emnet


stiangr

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt en forsterker som jeg har prøvd å koble til.

Har koblet strøm til batteriet(sikring sikkert 20cm unna) jordingskabel festa jeg i beltefeste bak og har kobla remote mellom spiller og forsterker(har brukt den blå og hvite, så vet det er rett) Vel.. Men ikke noe liv i forsterkern. Jeg er helt grønn når det kommer til bilstereo, aldri prøvd dette før. Men er rimelig sikker på at jeg har gjort det riktig.. Noen som har noe tips til hva som kan være galt?

 

Forsterkern er forresten en fence ettellerannet som jeg kjøpte fra netthandelen.

 

(trenger ikke høre hvor dårlig det er) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg en forbindelse mellom plussklemma og remoteklemma på forsterkeren. Slår den seg på da, er det remoten det er noe galt med.

 

Sjekk også om forsterkeren funker hvis du har på radio, og ikke cd. Noen spillere har nemlig to remote-utganger, en til elektrisk antenne(funker bare på radio) og en til forsterker.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hvertfall hjelp av noen med måleinstrument til å sjekke at det var strøm inn til forsterkern. Jordingen var også helt flott.

Skal jeg ta remoteledningen inn i + på forsterkern og så i rem på forsterkern? Eller misforstår jeg helt.

Det er sikkert mulig at jeg har klundra så fælt at hele forsterkern er blitt ødelagt før den i det hele tatt har slått seg på en gang også :D

Sjekka forrsten sikringa også, for sikkerhetsskyld og ikke noe galt med den heller

Lampen lyser ikke i hele tatt på forsterkern forresten

 

Og hvis den ikke får strøm når jeg tar fra + til remote så er den ødelagt på en eller annen måte og det er bare å kjøpe ny forsterker? Så lenge strøm og jord er i orden..

Endret av stiangr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noken med peiling målt at du får 12v og jord til forsterkeren og remotespenningen er 12v til forsterkeren, skal den skru seg på.

Eg rekner med at du har sjekket sikring(er) på forsterkeren.

 

Det dei prater om lenger oppe, er at du dropper remoteledning.

So tar su ein ledningsstump ifra 12 til remote. (på forsterkeren)

Da eliminerer du at det er noke feil med remotespenningen.

 

Men er det målt 12v på remotespenningen, skal ikkje det være nødvendigt

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår