Gå til innhold

Hvem er du? Gammel? Bil? Hvor henter du penga fra? :)

Ranger emnet

Jonte

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg heter Øyvind Hestnes, er 22 år, går 3dje året på Varehandelshøyskolen på BI i Oslo. Jobber ca 30-35timer i uken ved siden av skolen for å tjene litt småpæng. Kjøpte første leilighet i fjor høst. Leiligheten eier banken bortsett fra et par hundre tusen :) Klarte meg frem til sommeren før fristelsen ble for stor. Kjører nå en -99mod Saab 9-5 2,3t. Bilen har jeg noe lån på, men bare et bittelite ett. Økonomisk sett angrer jeg på kjøp av leilighet, for hjemme sparte jeg og dama opp over 100.000,- i løpet av et halvt år. Koster pæng å bo for seg selv :( Anbefaler alle å bo hjemme så lenge som mulig, så lenge ikke prisveksten for boliger er høy.

Hvordan man kan spare opp 50 laken hver på et halvt år er en gåte for meg...

Er 20år akkurat ferdig som Ikt lærling og jobber nå i Digitale Gardermoen IKS, har igjen bittebittelitt på lånet jeg tok for å kjøpe den forrige bruksbilen... De bilene jeg har nå eier jeg selv..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 459
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

heisann !

Mitt navn er Stian, er 19 år, kommer fra Lillehammer, eier av en 90`corrado g60 og har nylig flyttet inn til min egen leilighet på ca 80 kvm.

Første bilen jeg hadde var en 1990 audi coupe 10v, for å betale for den jobbet jeg en del og satte av penger, samt fikk jeg litt "støtte" av familiemedlemmer :)

Var ikke dyre bilen så jeg slapp heldigvis å ta opp lån for å få betalt den, noe jeg priser meg lykkelig for siden jeg for litt siden gikk arbeisløs i en god stund. Men nå har jeg vært ansett på Menkerud Motorsenter i ca 3 mnd !

IMG_1770_small.jpg

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan man kan spare opp 50 laken hver på et halvt år er en gåte for meg...

Ved å jobbe. Kunne spart mer også, men man må jo leve litt. Har så og si full jobb ved siden av skolen. Lørdager er ikke en fridag, og jobber søndager også innimellom. I sommer jobbet jeg 80-90 timer i uken i en periode. Nothing comes for free in life.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å jobbe. Kunne spart mer også, men man må jo leve litt. Har så og si full jobb ved siden av skolen. Lørdager er ikke en fridag, og jobber søndager også innimellom. I sommer jobbet jeg 80-90 timer i uken i en periode. Nothing comes for free in life.

Jobber en 100% stilling og en 50% stilling selv jeg.. men å kunne sette av såppas mye.. Aldri.. Syns jeg er ganske flink selv som klarer å spare ca 15-20 i halvåret.

Håper på fint vær og bedre tider.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 21 år. Jobber som vekter, natt og kveld. Jobber turnus, (annen vær uke). Digg å ha annen vær uke fri:) Men når jeg har jobb uke, da er det ikke mye annet jeg rekker enn sove og jobbe.

Bilen min er en Ford Mondeo 97 (se signatur gubbebil). Den eier banken.

Pusser opp et stabbur som jeg og min samboer flytter inn i. Ikke alltid til til bilen da. Bruker alt som er igjenn vær måned til bil. Har egentlig lite kunnskap om bil, men liker å prøve meg fram, og finne ut at ting:D

Kjærra mi...

IMG_0008Small.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 15 år, bor i fredrikstad området. Går på Glemmen vgs på gk mekanisk fag.

Jeg har en 1993 Mazda RX-7. Penga tjener jeg ved å jobbe på fredrikstad Marine service innemellom.

Rx-715juni1024768Internett.jpg

Dette bilde er fra da jeg fikk bilen, nå står den i deler i garasjen for ombygging..:)

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobba livet av meg for å få penger til min første bil som jeg kjøpte i fjor.

Det var en VW Golf 2 91 mod.

Nå jobber jeg livet av meg så jeg forhåpentligvis skal få råd til en Audi A4 1,8T(q) til neste sommer...

Jobber 100% som IT-lærling (Foreløpig på 36,- timen woohoo!)

+ deltidsjobb på KiWi. (104,- i timen)

I tillegg starter jeg snart et enkeltmannsforetak så hvis jeg er heldig, så har jeg pengene til neste sommer...

Ikke noe lån her i gården, når jeg først har kjøpt meg en bil skal den være MIN og ikke banken sin. :D

Så slipper man alt det styret etterpå...

jeg er også det, har du tariff-lønn? har 50 i timen jeg, kjipt ass

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: Joakim Andrè Skalstad

Alder: fyller 18 den 17 nov.

Bil: Min første bil var en Volvo 360 som jeg fikk av bestefar, den fikk gjennomgå på ett jorde helt til jeg solgte den for 2000,-

Deretter kjøpte jeg en Ford Sierra 2.0L av en kompis for 1500,- og rasa med den til motoren tok fyr, den sendte jeg til huggern. Min neste bil var en Opel Ascona C 1.6S som jeg skulle bruke som en russebil,den kosta 3000,- mens jeg hadde den kjøpte jeg en Ascona C 1.8i som skulle være delebil, kosta 1500,- og varte i en dag... Russebilen solgte jeg videre for 3000,-

Etter den så kjøpte jeg den Opel Rekorden som jeg har den dag i dag...

ga 1500,- for bilen, bytta til meg felger og fikk gratis motor (2.5S)..

Inntekt: jobba litt, fått litt... alt jeg gjør med bilene er jo lavbudsjett...

95' Opel Omega 2.5 V6

89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: Øyvind Reinholdtsen

Alder: 19

Bil: Honda Accord 2.0exi 16v 1990

Bor hjemme fremdeles, da jeg sliter no jævlig med å finne meg lærlingeplass! hatt noen småjobber inimellom å¨de pengene har gått til bilen...

ka 33.000,- for den i juni 2004 av egne penger...

Det jeg har gjort med den siden da er som følger:

Rødtona baklys (var sorte først, men ombestemte meg )

12" sub og forsterker (forsterkern tok fyr.. skal ha ny når økonomien tilsier d)

montert frontleppe

konfilter m/alurør

2x3,5" sportspotte

35mm senkefjører

+ div andre småting

+ en del kr på slitedeler: fordeler, registerreim, vannpumpe, bærearmer + +

17" felger er neste "storkjøp".. bestiller en ny mp3 spiller med dvd og skjerm de nermeste dagene...

skal se om jeg kommer inn på trasnportfag neste år + at jeg skal få den såkalte "drosjelappen" når jeg blir 20..

ellers er jeg medlem i Club Honda!! neste bil blir nok en Civic Vti.. når som sagt: økonomien lar meg gjøre d!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 23 år gammel.

Jobber som kjørelærer.

Eier en rusten passat til 1500 kroner :D (ingen lån på denne..)

passaten2.jpg

Også eier jeg et hus på det sentrale stedet Bjørkelangen som jeg har en mill i lån på.

Drømmen er vel å bytte ut skolebilen min, en nissan primera, med noe litt spenstigere.

Og anskaffelse, eller reparasjon av mine driftingobjekter/drømmer/ideer/visjoner, som alle tar tid (noe jeg ikke har) og koster penger...

Utover det er jeg vel en biltreff filmer, men så var det den tiden da...

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jan Ove her, 86modell. Går grunnkurs mekanisk (Hatt endel "friår").

Har jobbet som mcmekaniker en god stund nå, Der jeg henter inn pengene mine fra, som jeg bruker på sierraen min. Som du kan lese om her

17.jpg

Inkludert forsikring så har jeg brukt 38.000,- på den sålangt :drive2

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 23 år gammel.

Jobber som kjørelærer.

ikke for å være helt OT i OT, men hvordan får du til det?

etter hva jeg skjønte så måtte man ha fylt 25 og hatt lappen 5 år sammenhengende for å være ledsager. bare lurer...

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å være helt OT i OT, men hvordan får du til det?

etter hva jeg skjønte så måtte man ha fylt 25 og hatt lappen 5 år sammenhengende for å være ledsager. bare lurer...

Jeg har ikke lov til å være ledsager heller, men kjørelærer er jeg :)

2 års utdannelse til det gitt, kan begyne etter at du har hatt lappen uten noen anmerkninger i tre år. :)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider