Gå til innhold

gtr trim

Ranger emnet


PaAra

Anbefalte innlegg

jeg lurer på å kjøpe en 323 gtr, men lurer på om det er noen som selger trim til disse bilene??

 

Fant ikke stort..

Måtte til retten for å få igjen penger på bilkjøp etter å ha blitt svindlet av Leif Gjestrum Larsen AS i larvik ( SAAB Larvik).

HOLD DERE UNNA DET STEDET!

x Bmw 318i cab 91mod

x Saab 9000 sc ( største dritt bil i verden)

x Saab 900i 90 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Mrleone

Ta deg en runde på TUNINGTRACKER Finner helt sikkert mer under England,

Australia og Japan!

 

Lykke til..

 

 

//MrLeone

 

Eller bare sende en PM, og så ser vi på bilen din en kveld.

 

Mazda 323 GT-R : 185 hk til 300 hk og så videre oppover......

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MAZDA GT-R

Prøver å sende deg PM, men du har full innbox.

 

tømmt den nå...

Måtte til retten for å få igjen penger på bilkjøp etter å ha blitt svindlet av Leif Gjestrum Larsen AS i larvik ( SAAB Larvik).

HOLD DERE UNNA DET STEDET!

x Bmw 318i cab 91mod

x Saab 9000 sc ( største dritt bil i verden)

x Saab 900i 90 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei.

 

Som forklart i tidligere poster, så er GT-R sinnsykt de-tunet fra fabrikk. Det gjør at små (billige) modifikasjoner gjør stoooor forskjell på motorens effekt.

 

Helt først bør frigjøre veien for luften inn i motoren. Enten ved et stoort konfilter, eller simpelten kutte hull i org. luftfilterboks. Løsningen du velger kommer vel ann på lommebok, krav til org. utseende (for mor, far og evt biltilsyn). Med et org luftfilter og en boks som er "åpen" må du regne med å bytte luftfilter OFTE. Konfilter som man rengjør selv er mest effektivt, og billigst i lengden (-man får innsats, KN filter til org. boksen også).

 

Så er det eksosen ut av motoren som må få en friere gang. Skal du bare gjøre en ting her, fjern katalysatoren. Den holder igjen så mye varme, og spessielt når man trimmer litt (mer turbotrykk). Aller best er det skaffe ett eksosanlegg som er komplett fra frontrøret og bakover. Ikke bry deg om frontrøret. Det er topp fra fabrikk. (Har rustfritt på lager, send PM hvis du er int.)

 

Etter dette er det stort sett å justere ladetrykk som er aktuelt, før vi snakker om over 300 hk. Da er stemplene litt svake, og kanskje toppen bør portes litt (det sitter restriksjoner i innsuget for bedre fylling på lave turtall originalt).

 

250 hk har du nok i motoren bare etter eksos og luftfilter. Trykket går automatisk opp, da wastegaten ikke er portet nok original fra fabrikk (boostcreep). Med en god eksos og filter legger det seg på 1-1,2 kg, noe som er ganske greit/safe.

 

Alt i alt, bør 250 hk med rustfritt eksos lande rundt 10 000,- +-

Du bør også legge litt penger i avlast-ventil (Popp-loff), da originalen er plast, og resirkulerende(-ikkeno' lyd).

 

Håper dette var til hjelp.

 

mvh

 

PS:Gratulerer med "riktig bilde" i avataren;)

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Darkstar

Hvor mye senking vil folk anbefale, syns bilen er litt høy i orginal stand?

 

Har lest her at et par kjører med Eibach 30 eller 40 mm senking.

 

Noen andre forslag?

 

Kjøp deg 18 toms motorsport felger..

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

 

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok inn en GT-R tidligere i år, bilen var helt original og gikk bra, men hadde dårlig eksosanlegg. Siden Svendsen Eksos er like borti svingen her, så dro jeg dit og ba om å få et nytt anlegg på bilen.

Jeg ba om å få et anlegg uten for mye lyd, men med litt "bossy" endeblås som allikavel var diskret. Etter to timer så hang det et nytt anlegg med to potter fra katen (som ble fjernet) og bakover. Det så helt originalt ut, bare litt tykkere. Med svartlakkert "nedoverblås" gjemt under fangeren bak så var det ikke noen som kunne se at det var noe spesielt bakfra med denne bilen. Lyden var dyp og dempet, - men det formelig oste respekt av den. Så ble det kuttet hull i filterboksen som Mazdafun sier, og i samme slengen så kosta jeg på et nytt ( :D ) luftfilter (når jeg først var i gang med forbedringer...hehe).

 

Hele greia kostet knappe 3.500,- og DU VERDEN for en forskjell dette gjorde. Bilen var ikke til å kjenne igjen, - det kjentes ut som om det var 50 hk mer i den. Det ble en totalt annen bil. - Du tror det ikke før du kjenner det.....

 

EDIT: Jeg ser at Mazdafun sier at dette gir kanskje 250 hk - tviler ikke ett sekund på det. Turboen virket også fra mye lavere turtall og det er nok riktig at trykket også gikk opp av seg selv. Så lite som skulle til, så billig og DET resultatet... :D :D

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by Mr.X

Kosta på gamle motoren i gtren min ca 11000.- fikk 285hk ved 5600rpm da fikk den ikke nok bensin så vi turte ikke å dra den lengere. hadde 372nm..

 

Hva ble gjort med denne motoren da?

Har du oppskriften og hvordan fungerte det?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Darkstar

 

Hva ble gjort med denne motoren da?

Har du oppskriften og hvordan fungerte det?

 

Portet topp, byttet bensintryksregulator,juster opp turbortykk ca til 1,7bar,vanninsprut,3"annlegg tra turbo.(burde også ha byttet bensinpumen men det er gjort nu med ny motoren.)

 

Hadde vis glemt det f1 filter med 4" innløp.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

Helt først bør frigjøre veien for luften inn i motoren. Enten ved et stoort konfilter, eller simpelten kutte hull i org. luftfilterboks. Løsningen du velger kommer vel ann på lommebok, krav til org. utseende (for mor, far og evt biltilsyn). Med et org luftfilter og en boks som er "åpen" må du regne med å bytte luftfilter OFTE. Konfilter som man rengjør selv er mest effektivt, og billigst i lengden (-man får innsats, KN filter til org. boksen også).

 

Hvilket konfilter anbefaler du da?

Må en kjøpe ombyggningskit slik at filteret passe på luftmengdemåleren? Hvem selger dette?

 

Noen som har bilder av GTR med åpent konfilter?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er det komt 323 GTR på tunet hjemme!

 

Skal fjerne katalysatoren (såt 2,5" eksos på bilen) til helgen og bytte bensinfilter.

 

Tenker også å montere åpent filter og pop-off, vil ha litt mere turbolyd ;)

 

Hva skal eg velge? (Hva kjører dere med)

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår