R666 Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 Hei Jeg kjører med det største KN filteret som det var plass til :D Fikk sveiset en adapter med et 90 grader 3" rør, så da fikk jeg plassert filteret nedover, mye bedre plass da :D . Filteret var for biler opp til 340 hk, så det var litt stort, rå lyd ble det og :) Dumpventilen jeg kjører med er en Turbo XS RFL ( real fucking loud).... den høres vertfall ganske bra, litt irriterende siden den poffer på 0.1 bar da, men får da fjortisene til å snu seg da :D Kjørte på 1.4 med den, da smallt det ganske bra, ikke den ideèle dump hvis du ikke vil vekke halve byen under aks.... Siter GT - R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 Originally posted by Puff Hei Jeg kjører med det største KN filteret som det var plass til :D Fikk sveiset en adapter med et 90 grader 3" rør, så da fikk jeg plassert filteret nedover, mye bedre plass da :D . Filteret var for biler opp til 340 hk, så det var litt stort, rå lyd ble det og :) Dumpventilen jeg kjører med er en Turbo XS RFL ( real fucking loud).... den høres vertfall ganske bra, litt irriterende siden den poffer på 0.1 bar da, men får da fjortisene til å snu seg da :D Kjørte på 1.4 med den, da smallt det ganske bra, ikke den ideèle dump hvis du ikke vil vekke halve byen under aks.... Du har ikke noen mål på denne adapteren til luftfilteret? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R666 Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 Har desverre ikke det, men tok målene fra den orginale luftfilterboksen. Holder på å TIG sveise min nå, med ny plate, kan ta mål av den gammle platen, så kan du få målene. Ganske enkelt å lage, alt du trenger er ei lita plate på en 15x15cm å en stor bøy( jeg brukte en rustfri syrefast 90grader, koster flesk) Siter GT - R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 Originally posted by Puff Har desverre ikke det, men tok målene fra den orginale luftfilterboksen. Holder på å TIG sveise min nå, med ny plate, kan ta mål av den gammle platen, så kan du få målene. Ganske enkelt å lage, alt du trenger er ei lita plate på en 15x15cm å en stor bøy( jeg brukte en rustfri syrefast 90grader, koster flesk) Ok! Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Mai 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2004 Originally posted by Puff Har desverre ikke det, men tok målene fra den orginale luftfilterboksen. Holder på å TIG sveise min nå, med ny plate, kan ta mål av den gammle platen, så kan du få målene. Ganske enkelt å lage, alt du trenger er ei lita plate på en 15x15cm å en stor bøy( jeg brukte en rustfri syrefast 90grader, koster flesk) Har du målene? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R666 Skrevet Mai 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2004 Heisann beklager, er litt treig med det her jeg, skal få målene etter arbeid i mårra. Adapteren ligger med naboen akkurat nå. Siter GT - R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R666 Skrevet Mai 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2004 Beklager at jeg er litt treig. Men har du mail så jeg kan sende over skisser og bilder?? Siter GT - R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 Hvilken dump bør eg kjøpe? Vil ha en som lager litt rå lyd, ikke bare den vanlig pyysssssj lyden.... Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R666 Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 Jeg har en turbo xs rfl dump ventil, lager ganske bra lyd. Kan sikkert prøve å få ordnet et lydopptak å sende til deg. Siter GT - R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Originally posted by Puff Jeg har en turbo xs rfl dump ventil, lager ganske bra lyd. Kan sikkert prøve å få ordnet et lydopptak å sende til deg. Hvor kjøpte du den? Cirka pris? Har du et bilde av hvordan du har montert den! Vurderer Greddy Type S, Turbo XS RFL eller Turbonetics Godzilla. Noen som har erfaring med noen av disse på GT-R? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R666 Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Tror min kom fra KRB om jeg ikke tar helt feil. Kjøpte gjennom naboen min. Mazdafun selger turboxs rfl. Siter GT - R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Originally posted by Puff Jeg har en turbo xs rfl dump ventil, lager ganske bra lyd. Kan sikkert prøve å få ordnet et lydopptak å sende til deg. Da ligger dumpen hjemme i garasjen. :D Du har ikke et bilde av hvordan den er montert på din? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locos Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Originally posted by mazdafun Hei. Som forklart i tidligere poster, så er GT-R sinnsykt de-tunet fra fabrikk. Det gjør at små (billige) modifikasjoner gjør stoooor forskjell på motorens effekt. Helt først bør frigjøre veien for luften inn i motoren. Enten ved et stoort konfilter, eller simpelten kutte hull i org. luftfilterboks. Løsningen du velger kommer vel ann på lommebok, krav til org. utseende (for mor, far og evt biltilsyn). Med et org luftfilter og en boks som er "åpen" må du regne med å bytte luftfilter OFTE. Konfilter som man rengjør selv er mest effektivt, og billigst i lengden (-man får innsats, KN filter til org. boksen også). Så er det eksosen ut av motoren som må få en friere gang. Skal du bare gjøre en ting her, fjern katalysatoren. Den holder igjen så mye varme, og spessielt når man trimmer litt (mer turbotrykk). Aller best er det skaffe ett eksosanlegg som er komplett fra frontrøret og bakover. Ikke bry deg om frontrøret. Det er topp fra fabrikk. (Har rustfritt på lager, send PM hvis du er int.) Etter dette er det stort sett å justere ladetrykk som er aktuelt, før vi snakker om over 300 hk. Da er stemplene litt svake, og kanskje toppen bør portes litt (det sitter restriksjoner i innsuget for bedre fylling på lave turtall originalt). 250 hk har du nok i motoren bare etter eksos og luftfilter. Trykket går automatisk opp, da wastegaten ikke er portet nok original fra fabrikk (boostcreep). Med en god eksos og filter legger det seg på 1-1,2 kg, noe som er ganske greit/safe. Alt i alt, bør 250 hk med rustfritt eksos lande rundt 10 000,- +- Du bør også legge litt penger i avlast-ventil (Popp-loff), da originalen er plast, og resirkulerende(-ikkeno' lyd). Håper dette var til hjelp. mvh PS:Gratulerer med "riktig bilde" i avataren;) fungerer dette også på gtx?? forresten noen som hvet hvor mange hk det er i gtx og hva er egentlig forskjellen på gtr og gtx motormessig. jeg har en 1,8 liter fra en gtx. har hørt 163 hk. men det kommer vel av at turboen er mindre. hvor mye klarer gtx turboen å lade?? takker for svar.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Originally posted by locos fungerer dette også på gtx?? forresten noen som hvet hvor mange hk det er i gtx og hva er egentlig forskjellen på gtr og gtx motormessig. jeg har en 1,8 liter fra en gtx. har hørt 163 hk. men det kommer vel av at turboen er mindre. hvor mye klarer gtx turboen å lade?? takker for svar.. Hei. Beklager, men GTX er mer "vanlig bil". Turboen er mindre, råder, veiv, stempler, ventiler, etc er forskjellig. I tilegg er motorstyringen på GTX mye mer restriktivt. Ved justering av trykket, vil man få fuel cut mye tidligere enn på en GT-R (-som nesten ikke har det). Les på mazdafun.com under brosjyre. Klikk inn på GT-R brosjyren. Der er en bra forklaring på forskjeller. Vil du oppgradere til GT-R motor, så send en PM. Har en frisk motor liggende nå. mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Originally posted by mazdafun Hei. Beklager, men GTX er mer "vanlig bil". Turboen er mindre, råder, veiv, stempler, ventiler, etc er forskjellig. I tilegg er motorstyringen på GTX mye mer restriktivt. Ved justering av trykket, vil man få fuel cut mye tidligere enn på en GT-R (-som nesten ikke har det). Les på mazdafun.com under brosjyre. Klikk inn på GT-R brosjyren. Der er en bra forklaring på forskjeller. Vil du oppgradere til GT-R motor, så send en PM. Har en frisk motor liggende nå. mvh Du vet ikke om noen som trenger 4 nye spempler til gt-r da??? Dem som kom med blokka æ kjøpet hos deg. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.