Gå til innhold

gtr trim

Ranger emnet


PaAra

Anbefalte innlegg

Originally posted by mazdafun

 

 

Hei.

 

Beklager, men GTX er mer "vanlig bil". Turboen er mindre, råder, veiv, stempler, ventiler, etc er forskjellig. I tilegg er motorstyringen på GTX mye mer restriktivt. Ved justering av trykket, vil man få fuel cut mye tidligere enn på en GT-R (-som nesten ikke har det).

 

Les på mazdafun.com under brosjyre. Klikk inn på GT-R brosjyren. Der er en bra forklaring på forskjeller.

 

Vil du oppgradere til GT-R motor, så send en PM. Har en frisk motor liggende nå.

 

mvh

 

okay. men har hørt folk kjøre med opptil 1,8-2,0 kg i ladetrykk med gtx og spytta ut 300 hk. en kompis kjører med 1,1 og har ca 250 hk. dette tyder på stor slitasje på veiv og råder da det sikkert ikke er ventilert og dimensjonert for dette. for ikke å snakke om stempler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by locos

 

okay. men har hørt folk kjøre med opptil 1,8-2,0 kg i ladetrykk med gtx og spytta ut 300 hk. en kompis kjører med 1,1 og har ca 250 hk. dette tyder på stor slitasje på veiv og råder da det sikkert ikke er ventilert og dimensjonert for dette. for ikke å snakke om stempler..

 

 

Trur det er nok så mye skryte hk det er snak om her..;)

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr.X

 

 

Trur det er nok så mye skryte hk det er snak om her..;)

 

jeg har veldig lite peiling på disse motorene. driver mest med kadett c. artig bil ..

 

men hva vil dere som har litt peiling på disse motorene anbefale av trim..?? jeg skal justere trykke opp noe. dette fikk jeg høre hjelper til ca 200 hk. dette skulle gå bra selv over lengere tid. blir nok en gtr motor etterhvert såfremt det ikke blir en cosworth powered kadett c da.. men det er et langtidsprosjekt så jeg må jo ha en bruksbil også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by locos

 

men det er et langtidsprosjekt så jeg må jo ha en bruksbil også.

 

Hei.

 

Anbefaler deg total stock racing. (nesten).

 

Bare skift ut eksos etter kat for litt lyd, skjær hull i luftfilterbox, og dra av slangen på "high boost - solenoiden".

 

Full av spm. nå ? No problem ! Send en PM. Jeg ser du bor på rett sted (Årnes). Kan sikkert hjelpe deg en kveld med tips og vink...

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by locos

 

jeg har veldig lite peiling på disse motorene. driver mest med kadett c. artig bil ..

 

men hva vil dere som har litt peiling på disse motorene anbefale av trim..?? jeg skal justere trykke opp noe. dette fikk jeg høre hjelper til ca 200 hk. dette skulle gå bra selv over lengere tid. blir nok en gtr motor etterhvert såfremt det ikke blir en cosworth powered kadett c da.. men det er et langtidsprosjekt så jeg må jo ha en bruksbil også.

 

Bytt luftfilter,eksosanlegg, bort med caten og juster trykket til ca 1bar.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar. bilen bygges nå og er snart på veien. nyoverhalt gtx motor. putter ca 180-200 ut med annen motorstyring og justert trykk og toppen er ikke porta men polert så dette hjelper kanskje litt..

 

vi får snakkes seinere da vettu mazdafun. er i omerådet stort sett hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Beklager, men GTX er mer "vanlig bil". Turboen er mindre, råder, veiv, stempler, ventiler, etc er forskjellig. I tilegg er motorstyringen på GTX mye mer restriktivt. Ved justering av trykket, vil man få fuel cut mye tidligere enn på en GT-R (-som nesten ikke har det). Les på mazdafun.com under brosjyre. Klikk inn på GT-R brosjyren. Der er en bra forklaring på forskjeller. Vil du oppgradere til GT-R motor, så send en PM. Har en frisk motor liggende nå. mvh

 

Men en 220hk skal en vel klare å få ut av en gtx, hvis man har chip,IC,større bensin pumpe, boostcontroller,3" eskos, K&N filter, større stempler og råder og alt det der :)

Mazda 323 4x4 GTX Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår