locos Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Originally posted by mazdafun Hei. Beklager, men GTX er mer "vanlig bil". Turboen er mindre, råder, veiv, stempler, ventiler, etc er forskjellig. I tilegg er motorstyringen på GTX mye mer restriktivt. Ved justering av trykket, vil man få fuel cut mye tidligere enn på en GT-R (-som nesten ikke har det). Les på mazdafun.com under brosjyre. Klikk inn på GT-R brosjyren. Der er en bra forklaring på forskjeller. Vil du oppgradere til GT-R motor, så send en PM. Har en frisk motor liggende nå. mvh okay. men har hørt folk kjøre med opptil 1,8-2,0 kg i ladetrykk med gtx og spytta ut 300 hk. en kompis kjører med 1,1 og har ca 250 hk. dette tyder på stor slitasje på veiv og råder da det sikkert ikke er ventilert og dimensjonert for dette. for ikke å snakke om stempler.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Originally posted by locos okay. men har hørt folk kjøre med opptil 1,8-2,0 kg i ladetrykk med gtx og spytta ut 300 hk. en kompis kjører med 1,1 og har ca 250 hk. dette tyder på stor slitasje på veiv og råder da det sikkert ikke er ventilert og dimensjonert for dette. for ikke å snakke om stempler.. Trur det er nok så mye skryte hk det er snak om her..;) Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locos Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Originally posted by Mr.X Trur det er nok så mye skryte hk det er snak om her..;) jeg har veldig lite peiling på disse motorene. driver mest med kadett c. artig bil .. men hva vil dere som har litt peiling på disse motorene anbefale av trim..?? jeg skal justere trykke opp noe. dette fikk jeg høre hjelper til ca 200 hk. dette skulle gå bra selv over lengere tid. blir nok en gtr motor etterhvert såfremt det ikke blir en cosworth powered kadett c da.. men det er et langtidsprosjekt så jeg må jo ha en bruksbil også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Originally posted by locos men det er et langtidsprosjekt så jeg må jo ha en bruksbil også. Hei. Anbefaler deg total stock racing. (nesten). Bare skift ut eksos etter kat for litt lyd, skjær hull i luftfilterbox, og dra av slangen på "high boost - solenoiden". Full av spm. nå ? No problem ! Send en PM. Jeg ser du bor på rett sted (Årnes). Kan sikkert hjelpe deg en kveld med tips og vink... mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Juni 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2004 Originally posted by locos jeg har veldig lite peiling på disse motorene. driver mest med kadett c. artig bil .. men hva vil dere som har litt peiling på disse motorene anbefale av trim..?? jeg skal justere trykke opp noe. dette fikk jeg høre hjelper til ca 200 hk. dette skulle gå bra selv over lengere tid. blir nok en gtr motor etterhvert såfremt det ikke blir en cosworth powered kadett c da.. men det er et langtidsprosjekt så jeg må jo ha en bruksbil også. Bytt luftfilter,eksosanlegg, bort med caten og juster trykket til ca 1bar. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locos Skrevet Juni 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 takker for svar. bilen bygges nå og er snart på veien. nyoverhalt gtx motor. putter ca 180-200 ut med annen motorstyring og justert trykk og toppen er ikke porta men polert så dette hjelper kanskje litt.. vi får snakkes seinere da vettu mazdafun. er i omerådet stort sett hele tiden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.M.T Skrevet Juni 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 Hei. Beklager, men GTX er mer "vanlig bil". Turboen er mindre, råder, veiv, stempler, ventiler, etc er forskjellig. I tilegg er motorstyringen på GTX mye mer restriktivt. Ved justering av trykket, vil man få fuel cut mye tidligere enn på en GT-R (-som nesten ikke har det). Les på mazdafun.com under brosjyre. Klikk inn på GT-R brosjyren. Der er en bra forklaring på forskjeller. Vil du oppgradere til GT-R motor, så send en PM. Har en frisk motor liggende nå. mvh Men en 220hk skal en vel klare å få ut av en gtx, hvis man har chip,IC,større bensin pumpe, boostcontroller,3" eskos, K&N filter, større stempler og råder og alt det der :) Siter Mazda 323 4x4 GTX Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.