Gå til innhold

caravelle 2.4d går ikke som den skal. hjelp!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei jeg har byttet motor osv i en caravelle jeg vet ikke ossen denne motorn er jeg vet at dieselpumpa er 100% riktig og alt som gjelder registerreima, når den går så funker det og ruse den også når du holder full gass så synker den på turtall og går utrolig dårlig, jeg fikk den ikke opp i mer enn 70 km på strekka, noen som har noen ideer? den går pent på tomgang og dysene er bra, noen som vet om det kan være luft? pga når jeg slipper gassen etter den har vært rusa i rundt 10 sec så går den ikke på alle sylindrene lenger en liten stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har koblet til ekstern dieseltank for og se om det kan være luft fra slangene men det hjalp ikke jeg har sjekket stoppmagneten, dieselpumpa er stilt med måleur, så alt skal være riktig vet da ikke hvordan denne motorn er for meg så virker det som om den ikke får nok diesel, det jeg sitter igjen med er jo dieselpumpa da.. hvis ikke det er noen ventiler som henger ellerno

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres virkelig ut som luft, evt noe som er tett og hindrer tilgang på diesel. Hadde veldig like symptomer på en 92 Carvalelle 2,4D og da så vi luft i slangen fra filteret til pumpa. Byttet alle slanger og slangeklemmer ifb med filteret og alt ble bra igjen.

Koblet du den eksterne dieseltanken rett på pumpa? Evt hvis du koblet den på etter filteret, var tanken plassert høyere enn filteret?

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider