Gå til innhold

daniesands: VW Passat 1995 2.0i STV - spørsmål, langtidstråd ol.

Ranger emnet

daniesands

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har kjøpt meg en VW PAssat 35i B4 2.0i STV.

Dette er da min førstebil som jeg har tenkt til å lære noe utav.

Jeg kan si at jeg her totalt 'newbie' på bil og har ganske lite peiling på biler og motorer.

Men hva er vell bil uten spørsmål.

Planen er:

Felger (17", har sett på 205-30-17)

Soting av bakruter

kN filter/HKS filter

Senking

Lakkering (hvit, orginal fargen eller rød).

Flere ting kommer vell etterhvert da jeg er litt usikker på hva jeg kan gjøre med denne.

Bilen - til nå:

img0040nl.jpg

UPDATE: felgene har jeg lakkert hvite, 30kr faktisk. Bedre med det enn de stygge svarte :o

Motorrom:

img0046lq.jpg

Illustasjonsbilde:

passatprosjekt.jpg

Fullstendig klar over at boltsirkelen er 4x100, men igjen - illustasjonsbilde.

Laget i Photoshop CS3.

Kommentarer, tips og ros er velkommen! Vurderer og tar imot all av respons til denne!

Mvh

Daniel Bendiksen

Endret av daniesands

1995 Audi 80 slow and soon to bee low edition! ;) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UPDATE!

Fikk handlet inn noe idag, fikk kjøpt meg et nytt kN-filter som jeg skal bruke istedet for HKS filtret... Får mest sannynelig alt på i neste uken.

img0045e.jpg

Noen mening på hvordan filter jeg burde bruke? tips? :)

Endret av daniesands

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette kan bli bra :)

angående senkesett, så har partsandretards.no mange forsjellige sett, både justerbart og vanlige senkjefjærer med dempere.

Jeg tok en titt på den siden. Men jeg er også usikker på hvordan jeg skal ta/ha? Passat 35i? Passat 3C? Pasat 3B/3BG eller Passat 32B ? Hva er det som er forskjellen på disse? Tror jeg har 3A, om det ikke er karosseriet de mener? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der settet ser bra ut ja. :)

altså, når Volkswagen og særlig Passat er det eneste man går å tenker på dagen lang så ser man ganske fort forsjeller mellom de forsjellige modellene.

at det er en passat 35i er ikke tvil om, men hovedforsjellene mellom B3 og B4 er at B4 har blinklysene nede i fangern og ikke i grillen slik B3 har. grillen er også veldig forsjellig, pluss at B4 har "3 rekker" i bak lysene, mens B3 har bare to rekker. det finnes jo også mange mange flere forsjeller på de to 35i modellene :)

1989 VW Passat 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frontfanger får jeg på mandagen! Sideskjørt bestilt fra bsbildeler. Du finner dem her! (høyre og venstre da)

00024006.jpg

Jeg ville brukt det KN filteret, passer bedre til på en måte..

Få på et polert rør fra innsuget ditt :D hadde vært knall det =)

YZ-1650-1.jpg

Noe liggnende?

Usikker på hva den slangen til den svarte boksen oppå motoren er til?

img0048ep.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frontfanger får jeg på mandagen! Sideskjørt bestilt fra bsbildeler. Du finner dem her! (høyre og venstre da)

00024006.jpg

YZ-1650-1.jpg

Noe liggnende?

Usikker på hva den slangen til den svarte boksen oppå motoren er til?

img0048ep.jpg

noe sånt jaa, den slangen er jeg usikker på selv, har slik på min også. Jeg har hvertfall tenkt å sveise på et lite hull, når jeg kjøper meg slike polerte rør, så det blir det samme som før lixm. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider