Jumpern Skrevet Oktober 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 (endret) Viftereimen/kilereim røk på meganen i går. Har vært i kontakt med en mekaniker ang. skifte/montering av en ny. Han sier at man må skifte vannpumpe når man skifter viftereim. Stusset litt på dette. Stemmer det at man må bytte vannpumpe når man skifter reim? Endret Oktober 2, 2010 av Jumpern Siter Jeh jeh... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Oktober 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 Nei du må ikke det, men det spørs hvor langt bilen har gått da. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rgmekaniske as Skrevet Oktober 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2010 det er som som regel ikke noe mann må gjøre, men det er mange ganger lurt da det er samme jobben omtrent... men det er ingen regel om dette. det er opp til deg. mvh vetle:happyhappy::jerkoff: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2010 På biler der regreimen driver vannpumpa, bør man absolutt bytte vannpumpe samtidig med registerreim. På biler der viftereima driver vannpumpa, er det ikke noe vits å bytte vannpumpa med mindre den er ødelagt. Det tar 5 minutt å bytte ei viftereim, og man trenger stort sett ikke å demontere noe som helst, så dette er to helt forskjellige jobber. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jumpern Skrevet Oktober 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2010 Regner med at mannen har misforstått meg. Har sikkert trodd at det var skifte av registerreim og ikke dynamoreima. Meeeen, er det noen i Oslo-området som vil hjelpe meg å sette på reima? Får ikke kjørt til verkstedet uten den :) Siter Jeh jeh... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredster Skrevet Desember 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2011 BUMPER denne relativt langt, men..... Jeg har en Megane CC 2007 mod. hvor viftereima bare må strammes (skulle jeg tro), noen som kan forklare (gjerne med illustrasjoner) hvordan det gjøres ? Har gjort det en gang på en 95 mod. Peugeot 306 Cab Phase1, men der var det laaaaaaangt ifra like mye "garnityr" i motorrommet som det er på de nyere bilene. Der var det bare å løsne en bolt (17mm tror jeg), finne frem brekkjernet og klemme til inntil det var stramt nok, for så å stramme bolten igjen. Nå kommer jeg fanken ikke til noe som helst uten å måtte bruke en time på å fjerne de forbanna plastdekslene som er i veien for ALT ! Noen som har gode råd, evt. tid/lyst til å hjelpe litt ? ikke noe big deal enda, men av prinsipp så NEKTER jeg å sette den på verksted bare for å stramme litt. Anyone i Oslo/Bærum ? Siter 07-mod Megane CC 1.6, 115 HK X- 01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk. X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg