_MDS_ Skrevet Oktober 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 Hei jeg er nå drittlei Norsk veistandard. Jeg mener her må vi kjøre rundt på hullete dritt veier som vi selv betaler fett for og kjøre på. Hvor faen går egentlig penga ? Noen tips til hvordan jeg kan slippe unna årsavgifta ? Gidder ikke betale for og kjøre rundt på veier som kommer til og slå høl på den lave bilen min endag :drive2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Oktober 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 Hvor faen går egentlig penga ? Til de rundt 700000 menneskene som får betalt av staten for å sitte hjemme i sofaen. Du får tipse NAV om de trygdesvindlerne du vet om, så blir det mer penger til vei. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_MDS_ Skrevet Oktober 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 (endret) Til de rundt 700000 menneskene som får betalt av staten for å sitte hjemme i sofaen. Det er jeg fullt klar over, men det er det skatte pengene som går til og da burde jo i allefall vei avgifta gå til VEIER! Dette er oss endag vis staten ikke gjør noe med veiene snart! http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/robin-nektes-erstatning-for-oedelagte-felger-3304485.html?vbseourl=adserver/www/delivery/ck.php Endret Oktober 2, 2010 av _MDS_ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Oktober 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 Er din påstand at årsavgiften for bil ikke går til veier? For min del spiller det fint liten rolle om jeg må betale årsavgiften som årsavgift eller tilsvarende beløp over skatteseddelen. Fordelen med at det skjer som en direkte avgiftsbelegning er at det blir vanskeligere å snike seg unna. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Oktober 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 (endret) (...personangrep slettet, resten var fornuftig, så lot det stå...) en betydelig del går selvsagt den veien, ellers så er u-hjelp til LEDERNE i utviklingslandene en fin kilde og regnskogfond, ikkeminst alle de milliardene de taper på feilprioritering/dårlig planlegging, enten det er infrastruktur/helse og omsorg eller påtalemyndighetens prioritering.. listen er lang;) det er tydelig at f.eks veier ikke skal bygges skikkelig, men et par ganger i året nytt lag med asfalt på gammelt grunnarbeid, uten oppkulting og skikkelige grøfter..ergo dårlige veier. Kort fortalt, de gjør akkurat det de vil med disse pengene, mens vanlige mannen i gata betaler med et smil...der har man Ola Dunk i et nøtteskall Endret Oktober 2, 2010 av JChE Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Oktober 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 _MDS_, hvorfor kan du ikke bare flytte til et annet land hvis det er så jævla ille her..? :) Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 Flytt til danmark, der er det enda dyrere å ha bil! Men billig alkohol da :yodude: Og det fins en måte å slippe årsavgiften på. Kjør uten skilt. Hvor lurt det er, ja det er en annen sak. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Oktober 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 JcHe!! Lar du virkelig det skvipet Magnul skrev stå? Isåfall, er du og en evneveik kar! Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Oktober 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 Jo, og det er bare å leste på stortingets egne sider, Magnul. Budsjett for utbedring og bygging av vei er 17 mlrd. inntekter på Omreg og årsavgift osv er på det dobbelte... minst. Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 JcHe!! Lar du virkelig det skvipet Magnul skrev stå?Isåfall, er du og en evneveik kar! Sorry, la ikke merke til det i farta. Tråd er moderert nå. Folkens, personangrep holder vi oss for gode til. Hold det ihvertfall LITT til topic. Og god helg! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Oktober 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 Bare slett det jeg skrev og, for jeg vet du absolutt ikke er evneveik. ;) <3 Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Oktober 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 _MDS_, hvorfor kan du ikke bare flytte til et annet land hvis det er så jævla ille her..? :) 1. Man har familie her 2. det er en betydelig risiko å flytte med tanke på jobb/sosialisering/integrering 3. man forlater venner og stedet man har vokst opp 4. språkproblemer 5. utdannelse jeg hadde mest sannsynlig stått først i køen om jeg visste at disse punktene gikk bra.. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_MDS_ Skrevet Oktober 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 _MDS_, hvorfor kan du ikke bare flytte til et annet land hvis det er så jævla ille her..? :) Mener du jeg virkelig skall flytte bare fordi jeg synes at det er noe tull at vi skall betale i dyre dommer for kjøre rundt på hullete veier ? Jo, og det er bare å leste på stortingets egne sider, Magnul.Budsjett for utbedring og bygging av vei er 17 mlrd. inntekter på Omreg og årsavgift osv er på det dobbelte... minst. Nettop, så penger er det nok av. I allefall her jeg bor så ser ikke veiene ut og jeg er drittlei. Jeg betaler skatt som alle andre og klager ikke. Men årsavgifta skall faktisk gå til vedlikehold av disse veiene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enmas Skrevet Oktober 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 Get your facts straight! Års-,engangs-,omreg.-,..,-avgift kommer ikke deg som bilist til gode. Hverken i form av bedre veger, broer, tunneller eller andre vrangforestillinger du måtte ha. Så, hvor mye har du egentlig bidratt med for for å bygge og vedlikeholde vegen du kjører på? Grovt tippet fra min side, ikke nok til å asfaltere oppkjørselen din en gang! For det andre driter jeg og Stortinget i felgene og bunnpannen din. Personer dør faktisk av mangelfullt vedlikehold og dårlige veger her til lands, at du kommer å suttrer over matrielle skader syns jeg er kvalmt. Problemet er det samme, men argumentene er forskjellig. En av tilnærmet null betydning, en annen av stor betydning. Vil du ha en seriøs debatt om vegfinansiering så let litt dypere i esken av argumenter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_MDS_ Skrevet Oktober 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 Get your facts straight! Års-,engangs-,omreg.-,..,-avgift kommer ikke deg som bilist til gode. Hverken i form av bedre veger, broer, tunneller eller andre vrangforestillinger du måtte ha. Så, hvor mye har du egentlig bidratt med for for å bygge og vedlikeholde vegen du kjører på? Grovt tippet fra min side, ikke nok til å asfaltere oppkjørselen din en gang! For det andre driter jeg og Stortinget i felgene og bunnpannen din. Personer dør faktisk av mangelfullt vedlikehold og dårlige veger her til lands, at du kommer å suttrer over matrielle skader syns jeg er kvalmt. Problemet er det samme, men argumentene er forskjellig. En av tilnærmet null betydning, en annen av stor betydning. Vil du ha en seriøs debatt om vegfinansiering så let litt dypere i esken av argumenter. Greit nok jeg er enig, det er faktisk værre ting som kan skje enn at en felg eller bunnpanna går til helvette. Jeg er bare en simel kar som er lei av og kjøre rundt på hullete veier og uttrykker min mening om dette. Men vis ikke skattepengene, årsavgifta osv. går til veier, hva er det da som går til vedlikehold av veier ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg