Gå til innhold

Hvordan få tilbake hestene?

Ranger emnet

nautilus92

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen.

Er ganske fersk innpå her og vet ikke helt hvor jeg skulle plassere denne tråden, men her er den nå.

Har en 96 carina ultra16v som på papiret har 116 hk, men i virkeligheten har jeg mine anelser om at den toppen har et par-og-nitti, så her lyder spørsmålet.

Hvordan skal jeg få tilbake mest mulig av de gampene som skal ligge i motoren uten noen heftig trimming? har hørt at en motoroverhalling skal hjelpe, men hva innebærer en sånn overhalling?

takker for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med en skikkelig service, gjerne med en oljeflushing, og en runde med vann i luftinntaket.

Så kan du kjøred en skikkelig hardt, og etterhvert vil du nok finne en del emre hk.

Forutsatt at det jeg snakker om trengs, og det gjør det ofte.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bilmotor slites ut, og den vil få færre hk med årene. Som sagt, en enkel, liten service kan kanskje hjelpe.

Altså, bytt olje og filter, luftfilter, tennplugger, drivstoffrens over en periode, skrape litt inni fordelerlokket. Kan sikkert også bytte kjølevann og bensinfilter når du først er i slaget.

Etterpå så tar du bilen ut på noen straffeturer.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en Italian tune-up som gutta sier! :D

Før du gjør noe annet kan du ta en komptest og se åssen det står til. Nye ringer og tetninger gjør nok susen hvis det er veldig varierende eller jevnt over veldig lave tall du får. Og når du skal kjøre inn hiver du eiermanualen og gjør det Motoman style: http://www.mototuneusa.com

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider