Gå til innhold

trenger en grei vinterbil

Ranger emnet

Clonen

Anbefalte innlegg

Hei

Har nå hatt både en golf 1.6 liter og Audi 100 2,8 og synes begge har vært greie vinterbiler. synes for så vidt at golfen var helt fenomenal da den ble varm i coupeen på noen minutter, og holdt seg overraskende greit på veien til å være senka. Nå er begge de bilene historie og jeg lovet egentlig meg selv å ikke skaffe bil på de neste 5 årene siden jeg studerer og det å ha bil er dyrt og "unødvendig".

Men nå har det seg slik at jeg er veldig glad i bil og synes ikke buss er så kult som jeg hadde trodd det skulle være. dessuten er jeg nå i en jobb hvor det er godt å ha en bil å ha pc' n stasjonert da min jobb innebærer mye besøk av klienter.

Så da er jeg på let etter en grei bil. kriteriene er at den bør være pålitelig og ha lavt bensinbruk, samtidig som den ikke tar livet av meg når det kommer til forsikring. Skulle vel gjerne hatt noe som ikke er 100 år gammelt, men behøver ikke være nyere enn 2000. Trenger ikke store bilen så om det er stasjonsvogn eller liten 3-dørs spiller ingen rolle. vil ikke ha svakere motor enn 1.6 liter og 70 hester.

Noen som har gode forslag til bil? prisklasse: 30 000-70 000. håper på litt hjelp her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Titta litt rundt med kriterier rundt 50000-60000, i nærheten av Elverum, eller ihvertfall ikke så altfor langt unna. Du kan også få tak i Toyota Yaris til rundt denne prisen, men med kanskje noe kilometer på baken. Disse bilene jeg fant fram vet jeg ikke fyller helt kriteriene med tanke på motorstørrelse, men shit au, de har gått lite og er relativt "nye" så tok de med alikevel.

Fiat Stilo 1,6 2002, 130600 km., kr. 56.500, -

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24180987

Tok med Fiaten fordi det er kanskje ikke hver dag man ser en slik? ihvertfall ikke av hva jeg har lagt merke til.

Peugeot 206 2 HFX 2004, 116000 km., kr. 59.000, -

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24422460

Fyller ikke kravet ditt med tanke på motor, men har da ikke gått skremmende langt, pluss den er rimelig "ny".

Peugeot 306 1.6 Stasjonsvogn 2001, 122251 km., kr. 59.000, -

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24539393

Tok med denne bare for å fylle motorkravet ihvertfall.

Citroen C3 Pack m/ AC ( Les annonsen ) 2003, 124000 km., kr. 60.000, -

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24540424

Relativt ny, men fyller ikke motorkravet ditt.

Felles for de alle er jo at de bruker lite suppe. Hvordan eventuelle rykter er på disse bilene skal jeg ikke si så altfor mye om, men etter 2000 er de vel ikke så gale valg? Kanskje noen andre kan svare på dette. Synes ihvertfall Peugeot og Citroen er relativt rimelige i forhold til andre bilmerker.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den fiat' n virka jo ganske grei da. synes det blir litt flaut med den Peugeot 206 når den blir såå liten hehe. men virkelig gode forslag. takker for bidragene. hvordan tror du den fiaten oppfører seg på vinterdekke? den minner meg litt om golf da så kanskje den er mye det samme?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fiaten er sikkert like bra på vinteren som alle andre tilsvarende biler fra andre merker. Fiat har ikke vært så populære i Norge, så verditapet har vært høyt. Jeg syns det så ut som et svært bra kjøp ihvertfall, der får du mye for pengene :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider