Gå til innhold

Hjelp. Golfen sperrer på 5000

Ranger emnet

Marius1985

Anbefalte innlegg

Hei!

har en 97 modell golf 1,6 100 hk.

Den sperrer på 5000rpm. noen som kan hjelpe?

Har byttet rotor,fordelerlokk,coil og coilkabel.

Noen andre forslag til hva som kan være galt?

takker for alle svar :happyhappy:

96 Passat 35i 1,9 TDi 110hk

99 VW Passat 1,8T Variant (Solgt) 95 VW Golf 1,8 GL (solgt)

94 VW Golf 1,8 GL Variant (Solgt), 97 VW Vento 1,6 GL (Solgt)

93 VW Golf GTi (Solgt), 97 VW Golf 1.6GL (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor sperrer på 5000rpm fordi styrehjernen er i nødmodus.

Få lest av feilkoder, du har en sensor som er defekt eventuelt at registeret har hoppet over noen tenner og synkroniseringen er ute..

Du finner diagnosekontakten ved å ta ut askebegeret, skyv dekselet på høyresiden mot venstre.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få lest av feilkoder, du har en sensor som er defekt eventuelt at registeret har hoppet over noen tenner og synkroniseringen er ute..

Du finner diagnosekontakten ved å ta ut askebegeret, skyv dekselet på høyresiden mot venstre.

Takker for svar!

Noen her inne i nærheten av råholt/jessheim område som har mulighet til å hjelpe tilmeg ålese ut noen feilkoder?

Fr å se om det er det som er problemet! :)

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan finner jeg ut om registeret har hoppet over noen tenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan finner jeg ut om registeret har hoppet over noen tenner?

Ikke verre enn at motor må dreies for hånd for å sjekke om merkene som brukes til timing av registeret sammenfaller, men ikke noe du skal gi deg inn på hvis du ikke har skrudd litt bil fra før :)

Få lest av feilkoder før du gjør noe mer ;)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verre enn at motor må dreies for hånd for å sjekke om merkene som brukes til timing av registeret sammenfaller, men ikke noe du skal gi deg inn på hvis du ikke har skrudd litt bil fra før :)

Få lest av feilkoder før du gjør noe mer ;)

Okay! tusen takk :)

Drapåmølleråfålest det av eller? lite peiling på det her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dra til nærmeste VW verksted, eller til et verksted som spesialiserer seg på bilelektronikk, Bosch Car service e.l.

En ting til! å plukke ut feilkoder hos møller, er det kostbar eller?

Endret av Marius1985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halla. det er luftmengde måleren din som er gått, bytt den med en som vu veit som går bra. så skal den fuke ;)

Hei du! Er dette noe som er dyrt eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger alldeles ikke å være luftmengdemåler! Få lest ut diagnose. Det blir veldig dyrt hvis man bare skal drive å bytte deler helt til feilen forsvinner...

Det er mange sensorer som kan føre til at motor går i nødmodus. På min golf(samme som din), var det kjølevannstemperatursensor til motorstyringa som var gåen. En sensor som kostet 200. Denne gir signaler til motorstyring, og har ingenting med nåla i instrumentpanelet å gjøre.

Når dette skjedde gikk jeg også inn på div. fora og ble bedt om å bytte alt fra hallgiver til lmm. Ingenting hjalp, så bilen havna på verksted til slutt. De fant fort ut at det var nevnte tempsensor som var gåen, så bilen ble fikset for en billig penge. Kunne spart meg noen tusen hvis jeg bare hadde tatt diagnose med en gang gitt...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger alldeles ikke å være luftmengdemåler! Få lest ut diagnose. Det blir veldig dyrt hvis man bare skal drive å bytte deler helt til feilen forsvinner...

Det er mange sensorer som kan føre til at motor går i nødmodus. På min golf(samme som din), var det kjølevannstemperatursensor til motorstyringa som var gåen. En sensor som kostet 200. Denne gir signaler til motorstyring, og har ingenting med nåla i instrumentpanelet å gjøre.

Når dette skjedde gikk jeg også inn på div. fora og ble bedt om å bytte alt fra hallgiver til lmm. Ingenting hjalp, så bilen havna på verksted til slutt. De fant fort ut at det var nevnte tempsensor som var gåen, så bilen ble fikset for en billig penge. Kunne spart meg noen tusen hvis jeg bare hadde tatt diagnose med en gang gitt...

Fikk å beskjed om å bytte en blå tempsensor.men det hjalp ikke.

Den som sitter på termostatuset!

Er det tempsensoren som skal sitte ett sted på blokka du bytta? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å tok diagnose på møller i dag. (500kr)

der fant de ut at hallgiver er gåen! Men det sitter Sagen hallgiver der så må bytte hele hallgiveren og fordeler.

Hvor kan jeg få dette billig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å tok diagnose på møller i dag. (500kr)

der fant de ut at hallgiver er gåen! Men det sitter Sagen hallgiver der så må bytte hele hallgiveren og fordeler.

Hvor kan jeg få dette billig?

Nå tar jeg utgangspunkt i at VW verkstedet har feilsøkt både med motor av og på, fordi Hallgiver vil fremstå som defekt med motor av, men regner med at de har såpass gangsyn :)

Norskbildelsenter.no er en mulighet, jeg kjøpte en brukt fordeler fra dem og fikk den overhalt privat.

Eller så kan du bestille flett ny fra eks. hovwdiaudi.dk

Du kan også få bestilt opp ny hallgiver og få denne loddet inn i fordeleren du har, dette kan ett bilelektroverksted gjøre for deg.

Uansett hva du velger så må fordeleren ut av motor og remonteres.

Dette krever at registerinnstillingene må stilles inn, så som nevnt tidligere; hvis du ikke har litt erfaring med fastnøklene bør du overlate dette til andre.

Lykke til :)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider