Gå til innhold

Hjelp. Golfen sperrer på 5000

Ranger emnet

Marius1985

Anbefalte innlegg

Nå tar jeg utgangspunkt i at VW verkstedet har feilsøkt både med motor av og på, fordi Hallgiver vil fremstå som defekt med motor av, men regner med at de har såpass gangsyn :)

Norskbildelsenter.no er en mulighet, jeg kjøpte en brukt fordeler fra dem og fikk den overhalt privat.

Eller så kan du bestille flett ny fra eks. hovwdiaudi.dk

Du kan også få bestilt opp ny hallgiver og få denne loddet inn i fordeleren du har, dette kan ett bilelektroverksted gjøre for deg.

Uansett hva du velger så må fordeleren ut av motor og remonteres.

Dette krever at registerinnstillingene må stilles inn, så som nevnt tidligere; hvis du ikke har litt erfaring med fastnøklene bør du overlate dette til andre.

Lykke til :)

Okay! Takk for svar! sier meg fint lite egentlig men ok :P Ikke veldig mye peiling på de greiene der desverre.

Hva kan skje om jeg bare kjører slik den er nå da?

Kan den stoppe for meg, eller vil den bare gå som den går frem til feilen blir fikset!

Tenkte å evt sette på si penger å bytte motor evt! blir jo fort like billig!

96 Passat 35i 1,9 TDi 110hk

99 VW Passat 1,8T Variant (Solgt) 95 VW Golf 1,8 GL (solgt)

94 VW Golf 1,8 GL Variant (Solgt), 97 VW Vento 1,6 GL (Solgt)

93 VW Golf GTi (Solgt), 97 VW Golf 1.6GL (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay! Takk for svar! sier meg fint lite egentlig men ok :P Ikke veldig mye peiling på de greiene der desverre.

Hva kan skje om jeg bare kjører slik den er nå da?

Kan den stoppe for meg, eller vil den bare gå som den går frem til feilen blir fikset!

Tenkte å evt sette på si penger å bytte motor evt! blir jo fort like billig!

Når motorstyringen er i nødmodus så er hensikten at du skal ha mulighet til å komme deg på verksted for å finne feilen.

Slik som det er nå så pøser den på med samtidig åpning av alle dyser, ergo større bensinforbruk, og dette kan igjen gjøre at katalysatoren ryker grunnet mye uforbrent bensin.

Trenger ikke å koste all verden dette, i hvert fall billigere enn å montere en motor du ikke har kjennskap til.

For alt du vet trenger den nye motoren også ny Hallgiver, registerreim osvosv.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når motorstyringen er i nødmodus så er hensikten at du skal ha mulighet til å komme deg på verksted for å finne feilen.

Slik som det er nå så pøser den på med samtidig åpning av alle dyser, ergo større bensinforbruk, og dette kan igjen gjøre at katalysatoren ryker grunnet mye uforbrent bensin.

Trenger ikke å koste all verden dette, i hvert fall billigere enn å montere en motor du ikke har kjennskap til.

For alt du vet trenger den nye motoren også ny Hallgiver, registerreim osvosv.

Ok! takk igjen!

Problemet er at jeg må ha i gang bilen igjen samme dag som jeg demonterer da jeg har ett stykke å kjøre til jobb! Og passer dårlig med buss

96 Passat 35i 1,9 TDi 110hk

99 VW Passat 1,8T Variant (Solgt) 95 VW Golf 1,8 GL (solgt)

94 VW Golf 1,8 GL Variant (Solgt), 97 VW Vento 1,6 GL (Solgt)

93 VW Golf GTi (Solgt), 97 VW Golf 1.6GL (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider