Clonen Skrevet Oktober 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 Hei. vet virkelig ikke om denne havner i rett forum; gjør den ikke vennligst hvis barmhjertighet for min uviten. Har akkurat startet et lite firma og har fått med meg at jeg kan få skattefradrag på biljøring inntil 8 000 km per år. Lurer på om man får noe fradrag for å kjøpe seg en bil? på mat og slikt er slipper jeg moms. gjelder dette for evt bilkjøp også, eller er det andre regler for det? er ganske ny på dette og har selvfølgelig prøvd å finne ut av det meste selv, men akkurat det med selve kjøp av bil er jeg litt usikker på. Håper noen her vet litt om temaet. det hadde vært kjempeflott. lurer og litt i samme slengen på om det lønner seg å kjøpe bil i utlandet og tolle inn. råd her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Oktober 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 Hvis du MÅ bruke bil i ditt yrke kan du lease en vare eller lastebil og få fradrag for hele beløpet. Det kan nok lønne seg. Det kan også lønne seg å ta inn bil fra utlandet siden det er regna som ny bil og man da får fradrag for mva. Alle driftsutgifter kan man få både skattefradrag og momsfradrag på. Snakk med en regnskapsfører, de har greie på slikt. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg