Gå til innhold

startproblemer 89 kombi

Ranger emnet

erlendl123

Anbefalte innlegg

Hei alle bilfrelste folk.

I det siste har jeg hatt problemer med å starte corollaen min. for en måned siden ble den litt vanskelig å starte, men den startet alltid til slutt. så jeg tok den med til svigers og han tok en titt på batteriet. batteriet lader sånn som det skal, men det vi fant var at kabelskoen på pluss siden så og si hadde eiret bort, så han satt på en annen midlertidig kobling.

bilen virket da fint i noen uker, men nå i det siste har den begynnt å tulle igjen, så jeg reiste på biltema og kjøpte meg nye kabelsko og byttet ut på begge sider. fortsatt samme problemet.

Hva som skjer:

Bilen prøver å starte men virker som den ikke får nok strøm.

når jeg har prøvd i et minutt eller to starter den opp.

Cd spilleren og klokka resetter seg ofte ved oppstart, dette skjer når det kommer et klikk når jeg prøver å starte den.

Det spiller ingen trille når på døgnet det er eller vær, men hvis jeg har startet den så kan jeg fint kjøre en liten tur, stoppe den og så starter den opp så fint som bare det.

er liksom når det tar over 4 timer ca mellom hver start at den har problemer...

så da lurer jeg selvsagt på om noen av dere her inne har vært ute for det samme, eller har peiling på hva som kan være galt?

på forrhånd takk for alle svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være batteriet som er dårlig(det er en slitedel), men det kan også være noe i bilen som stjeler strøm når bilen er parkert. Vet du hvor lenge siden batteriet er byttet? Mange år?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hva som skulle stjele strøm egentlig. virker liksom som at man må lure den igang og at den ikke får nok strøm i starten. og så er det jo dette med at spilleren og klokka resetter seg.

hehe ja kan se for meg at det er batteriet egentlig. det har stått i siden jeg kjøpte den for 2 år siden, og det eldre ekteparet som eide den før meg hadde sikkert ikke byttet det i det på åresvis. hadde bare gått 102000km da jeg kjøpte den. og har nå kjørt den til 160000. så er vel på tide å bytte da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider