Gå til innhold

turbo på gti??

Ranger emnet


polo82

Anbefalte innlegg

Ta manifold fra TDi eller TDK og modifiser den til å passe til T3flensen til Garrett. Bunnpanne fra TD, med oljeretur, bare å montere en passende trykkbryter til kaldstartdysa, og bruke denne.. fort gjort egentlig, hvis du bare veit hva som må til.. dette er snakk om på lavt trykk da.. 0.3-0.5bar..

Sprekere bensinpumpe, progressiv bensintrykksregulator er heller ikke å forakte.. ellers har du seff. ic osv.

veit ikke hvor mye det er snakk om å legge i det?

Hvis du snakker om Haltech motorstyring osv, så blir det jo en annen klasse.. men det lar seg gjøre å turbokonvertere en Gti ganske billig.. har selv gjort det ;)

 

EDIT: Hvis du bare skal kjøre 0.3-0.5.bar, så kan du like godt bruke Turboen fra TDK/TDi'n ;)

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de funker å bruke fra TD´en ja.. Det var jo kjekt å vite. Var en kammerat som skulle bygge det, muligens, på en 2´er GTI16V...

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

 

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vantage

Ta manifold fra TDi eller TDK og modifiser den til å passe til T3flensen til Garrett. Bunnpanne fra TD, med oljeretur, bare å montere en passende trykkbryter til kaldstartdysa, og bruke denne.. fort gjort egentlig, hvis du bare veit hva som må til.. dette er snakk om på lavt trykk da.. 0.3-0.5bar..

Sprekere bensinpumpe, progressiv bensintrykksregulator er heller ikke å forakte.. ellers har du seff. ic osv.

veit ikke hvor mye det er snakk om å legge i det?

Hvis du snakker om Haltech motorstyring osv, så blir det jo en annen klasse.. men det lar seg gjøre å turbokonvertere en Gti ganske billig.. har selv gjort det ;)

 

EDIT: Hvis du bare skal kjøre 0.3-0.5.bar, så kan du like godt bruke Turboen fra TDK/TDi'n ;)

Bensinpumpa holder veeeeeeeeeeeeldig mye lenger enn alt annet...

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han sa han hadde kjøpt en garett t3 turbo men er ikke helt sikker.. jeg har bygd turbo på caddy`n min men det er diesel motor.. er ikke helt sikker på hvordan det går med bensin motoren.hvor mye kan man dra ut av en 1,8 gti motor uten att du må skru hele tiden for å få det til å gå..

volvo 850 2,3 t5

opel kadett c stv 1979 mod

volvo 240 v8 1985 mod

volvo 244 2,3 2x40mm dellorto og turbo 1978 mod

volvo 245 2,3 1985 mod+peugeot 106 s1 rallye 1995 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det holder..hva må jeg bruke av deler fra td for å få det til å plystre i 1,8 gti motoren.. tenkte jeg skulle begynne på motoren til helgen..

volvo 850 2,3 t5

opel kadett c stv 1979 mod

volvo 240 v8 1985 mod

volvo 244 2,3 2x40mm dellorto og turbo 1978 mod

volvo 245 2,3 1985 mod+peugeot 106 s1 rallye 1995 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

Bensinpumpa holder veeeeeeeeeeeeldig mye lenger enn alt annet...

 

ja, so? jeg spurte hvor mye det var snakk om å legge i det, og å ha for stor bensinpumpe er uansett bedre enn å ha for liten.. med en T3 klarer du greit å kjøre 1.2-1.4bar, og hvis det er dette som er planen, så holder ikke bensinpumpa fra original GTi!

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken type bensinpumpe anbefaler du?? jeg skal bare sette sammen motoren for kompisen min så det er han som betaler..men tåler blokka 1,2-1,4 bar i ladetrykk..?? planen er att dette skal fungere uten reperasjoner hele tiden..

volvo 850 2,3 t5

opel kadett c stv 1979 mod

volvo 240 v8 1985 mod

volvo 244 2,3 2x40mm dellorto og turbo 1978 mod

volvo 245 2,3 1985 mod+peugeot 106 s1 rallye 1995 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by polo82

hvilken type bensinpumpe anbefaler du?? jeg skal bare sette sammen motoren for kompisen min så det er han som betaler..men tåler blokka 1,2-1,4 bar i ladetrykk..?? planen er att dette skal fungere uten reperasjoner hele tiden..

 

blokka tåler det, stemplene tåler det ikke.. ikke i lengden iallefall..

bosch pumpe på 5bar, da har du så det holder.

Veit ikke hva du skal legge i det, men TDK/TDi-manifolden må modifiseres for å passe på T3-flensen.

Bruker du orig. innspruten og kaldstartdysa og kjører uten å gjøre noe med kompresjonen, så ville jeg ikke kjørt over 0.5bar i ladetrykk. En progressiv bensintrykksregulator er uansett grei å ha, så invester i en hos GIK eller no. Koster vel rundt 2k.

 

Til saphire4x4, så passer ikke manifolden fra TD på 16v motoren.. men bruk Grenrør fra Audi S2 og plomber det siste eksosuttaket, det skal visstnok passe rett på.

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200hk så lønner det seg å gå på g60 motoren tvert.

Det går vel akkerat med tillegsprut på gti`en men er på grensa.

 

Stempler og råder tåler 250hk om ein senker komp. Med stempler fra 1,8 90hk blir den på fine ~9-1 og tåler da 1,3-1,5 bar.

 

t3 med 63eksos passer fint.

TD manifold passer 8v etter litt sliping.

 

Bensinpumpa holder, med elektronisk sprut holder den til 300+hk.

Veit ikkje korleis det blir med k-jet med høgare trykk men den holder.

 

Med g60 motor blir det ikkje tull med komp eller innsprut, anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår