Gå til innhold

Crazyclomp's golf 2 oppussing

Ranger emnet


crazyclomp

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle legge ut en liten tråd om min Golf2, som jeg skal ha som bruksbil mens Volvoen er under kniven.

 

Har ikke noen bilder på denne pcen, så de legger jeg ut senere.

 

Men kan jo skrive litt mer når jeg først er i gang :)

 

Skal ha et ok anlegg, så lurer på om noen har noen tips. Tror jeg kjører enkelt med noen små høytalere i front, noen 6x9 i hattehyllen (kunn fordi det er skjært ut hull der fra før av, egentlig syns jeg det er dritsygt). Derfor må jeg sote vinduene også :D

Og en liten subkasse med en forsterker på.

 

Har også planer om å kjøpe et justerbart senkesett og noen andre felger. Vil ikke koste på den sp masse, siden det kn er en bruksbil.

 

Men det er jo også noen problemer, som alltid med min flaks.

Den er ikke eu-godkjent. Forrige eier var på kontroll med den i mai i år, og da fikk den følgende feil:

 

Baklys - feil antall

Parklys - defekt høyre

Farlig rust - travers venstre

Farlig rust i gulvseksjon venstre

Ulyd i hjullager - begge

Slakk ihjullager - begge

Parkbrems for dårlig bremsevirkning

Batteri ikke festet

 

Har fikset alt, og hadde den inne på etterkontroll, og da var de ikke helt fornøyd.

 

Batteriet var ikke godt nok festet og de var ikke fornøyd med hjullagrene.

 

Er inig med batteriet, men hjullagrene er helt perfekte! irriterendes greier-.-'

Han mente det var romling i det ene, men jeg vet at det kun er bremsebåndene som er ani trommelen :(

 

Og så vil den ikke kjøle, har spylt igjennom hele kjøvesystemet,og det er ikke tett, radiatoren er ikke tett men likevel vil den ikke kjøle.

 

Har prøvd å bytte termostaten, vannpumpen og radiatoren, men likevel vil den ikke kjøle. Håper noen har hatt samme problem, og kan hjelpe meg med dette her..

 

Var på biltema og kjøpe ny vannpumpe idag, skal byte den etter skolen.

Endret av crazyclomp
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Siden radiatoren lekker, så sier det seg selv at den ikke vil kjøle :)

Da vil den lekke av seg all kjølevæska som du fyller på og da vil det tilslutt ikke være nok vann til at det går igjennom hele kjøleanlegget og kjøle ned motoren.

 

Få tak i "radiator-tett" på biltema eller bensinstasjon etc. og fyll på radiatoren din. Fyll så på kjølevæske igjen og se om det fortsatt lekker fra radiatoren. Gjør det ikke det, burde den kjøle :)

- 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant

- 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt

- 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek)

...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du misforsto meg litt :p

Mente ikke at vannet lakk ut, men at det ikke var noe som stoppet vannet fra å sirkulere:) At alle slanger og rør er åpne. Hehe.

 

Ahaa :P

 

Kan jo være at du har luft i systemet.

For og få fikset dette:

- Opne opp påfyllingslokket for kjølevæske.

- Start motoren selv om lokket er av.

- Klem på begge slagene som går inn til radiatoren, gjør dette noen ganger på hver av slangene.

- Fyll på mer kjølevæske samtidig såm bilen fortsatt står og går.

- Skru på igjen lokket og se om det har blitt bedre da :)

 

Har du skiftet vannpumpa enda foresten?

For og sjekke om det er den:

- Start motoren og la den stå og gå.

- Kjenn på hver av slangene som går til radiatoren

- Er den ene varm, og den andre kald, så er det nok ikke vannpumpa.

 

BTW!

Har du sjekka om kjølevifta di går forresten? :)

- 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant

- 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt

- 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek)

...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hei.. har du sjekka di ledningene som går til kjølevifta? mulig den ikke gir riktige signaler.. på noen av mine x antall golfer jeg har hatt så har det hjulpet å bytte radiator og evt de ledningene.. mulig luft i anlegget eller vannpumpa.. tar du ut termostaten og vannet alikevel ikke går runt såå..

har foresten en del golf deler igjen..senke sett( mangler en fjør og demper) 90 fangere,masse intriør,panser,takluke ja har egentlig masse div som jeg gjerne skulle ha blitt kvitt..

har sluttet med golf og begynt med bmw istedet

det er lov å bruke hue ,selv om det gjør vondt.......

ford mondeo.96 mod(solgt)

bmw 230i,86 modjobber med saken.bmw 525ia(bruksbil og gull)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket de ledningene ja. Har funnet ut av at den føleren som sitter nederst på radiatoren på høyre side sett forfra ikke slår inn sånn at viften går på.

 

Men det er jo ikke så rart når vannet ikke sirkulerer.

 

Men har et problem; det er at de to skruene til det t-stykket som sitter på toppen der det går inn to kjøleslanger, de har knukket. Borrer og styrer på som F for å få de ut igjen.

 

Blir gal av hele bilen nå :( Kommer sikkert en update imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen tanker om høyttalere i dørene?

Bare å skjære hull og montere? :)

Må hanoe gøyt å gjøre med bilen også, ikke bare det kjipe arbeidet med de to skruene :p

 

Jeg lurte på det samme. Fikk svar: http://www.bilforumet.no/golf-2/260536-hoytalere-hatthylle.html

 

Har bestilt, men det ser ut til at det kan ta litt tid før varene kommer fra Transmedia. Venter noen daer til før jeg purrer!

R135

╚╬╬╝

24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår