crazyclomp Skrevet Oktober 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2010 Ok :) Kanskje en liten effektøkning også? :D Blir nok til at jeg prøver å bytte topp til en annen 1,6 topp, men må ha en liten overhaling på den først. ER dritt lei hele bilen np, så om noen har en motor som passer rett i så er jeg interessert... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazyclomp Skrevet Oktober 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2010 Da blir det til at jeg tar med ene toppen på skolen, plukker ut ventiler og rengjør, borrer opp den eneskruen som er knukket, og monterer sammen igjen toppen. Kanskje det blir oppstart imorgen kveld da :D Hadde vært knas det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazyclomp Skrevet Oktober 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2010 (endret) Da var toppen overhalt på skolen, byttet ventiltettinger også :) Men har et lite problem: Får ikke av reimhjulet som sitter på veiven :( Har skrudd ut de fire umbrakoskruene, men skal den store 19mm bolten i midten av også? Kommer noen bilder av jobbingen med toppen senere :) EDIT: Fikk av reimhjulet :) Så da blir det montering og forhåpentlig oppstart i løpet av kvelden :D Endret Oktober 29, 2010 av crazyclomp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazyclomp Skrevet Oktober 29, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2010 Da blir det en skriftlig update, rett og slett fordi jeg ikke orker å hente minnekortleseren :D Ventiler er i, kammen er i og alt er strammet med riktig moment. Men som den lille perfeksjonisten jeg er, så skal ikke ting være gjort i hastverk. Derfor har ting tatt mye lengre tid enn jeg planla. Nå må jeg bare få tak i noen gjengetapper til eksosmanifoilen og finne ut hvor alle vakumslangene på forgasseren skal til. (nesten ingen som var koblet på, og slenger mangler) Vi får se om det blir en update igjen etter jobb imorgen, og da lover jeg bilder! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Oktober 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2010 Hiv den originale gassern og kjøp dette i stedet :D http://cgi.ebay.de/dbilas-Ansaugbrucke-45er-Weber-VW-Golf-1-5-1-8L-8V-GTI-/310263325005?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item483d22a14d http://cgi.ebay.de/Triumph-GT6-TR6-3er-Weber-Vergaser-45-DCOE-SAH-Krummer-/260682631815?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item3cb1e54a87 Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazyclomp Skrevet Oktober 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2010 Hehehe :p Tror ikke det :D Denne bilen skal være bruksbil mens jeg fikser Volvoen :) Kanskje det blir felger og senk men ikke så veldig mye mer ;) Motoren starter og går, men den koker enda :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazyclomp Skrevet Oktober 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2010 Da kommer det litt mer positive nyheter er :) Den kjøler nok til at den ikke går seg varm, men den har relativt høy driftstemperatur. Kan det være termostaten som er gåen? Eller kan det være termokontakten på radiatoren som har feil celcius verdi for å koble inn viften? Her er et bilde, ganske dårlig kvalitet men dere ser ihvertfall hvor høyt tempen er. Er dette høyt, eller normalt? Jeg mener selv den skal peke rett opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazyclomp Skrevet November 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2010 Ingen som leser her? :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DidrikHA Skrevet November 2, 2010 Rapporter Share Skrevet November 2, 2010 Da er jeg ingen ekspert, men tror ikke dette er så ille? min er nesten lik;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet November 2, 2010 Rapporter Share Skrevet November 2, 2010 tror det fortsatt er helt trygt, uten at jeg skal si noe sikkert :P Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drinking Skrevet November 2, 2010 Rapporter Share Skrevet November 2, 2010 Min temp måler ligger ca der den også. Siter R135 ╚╬╬╝ 24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulfgti Skrevet November 2, 2010 Rapporter Share Skrevet November 2, 2010 skal ligge i midten ved kjøring.. Når den går på tomgang, blir den jo alltids litt varmere og da står den mellom midten og rød og da skal vifta begynne og den skal gå tilbake til midten igjen:) Etter det jeg har erfaring av på Golf:D Siter Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazyclomp Skrevet November 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2010 Hadde ikke kjørt bilen over lengre tid når jeg tok det bildet, men nå ligger den enda nærmere max :s Men det virker ikke som det er farlig. Men får bytte termostaten, så får vi se hva som skjer :) Men så er det den idioiske forgasseren da -.-' Nekter å gå på tomgang og så høres det ut som den drukner. Noen som vet om det finnes noen alternativer til denne gasseren? Eller noen overhalingssett noen sted? Takk for svar forresten :) :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazyclomp Skrevet November 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2010 Da har jeg fått problemer med clutcen. Tror det er trykkplaten som er gåen. Men jeg har lyst på en annen motor, som går reint og ikk er dyr i drift. Fant denne her http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25110402 og lurer på om dette er noe jeg kan gå for? Kanskje bygge om til turbo senere. Noen som har noen erfaring med denne motoren? Vil den passe i min golf? Har fått en pris på 6000 med alt jeg trenger til å få den igang og med girkasse og speedometer. Hjelp meg litt her :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet November 5, 2010 Rapporter Share Skrevet November 5, 2010 kjøp heller en vento/G3 delebil med AAZ motor. de er de mest trimevenlige, etter det jeg har hørt Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.