Gå til innhold

Crazyclomp's golf 2 oppussing

Ranger emnet

crazyclomp

Anbefalte innlegg

Takk for svar.

Men vil denne motoren duge om det kun skal være en bruksbil, og kjøres som den er?

Er det like motorfester i g2 og g3?

Hadde ikke vært dumt det nei :p Men egentlig skal dette bare være en bruksbil, så skal ikke påkostes så masse. Men må kunne ha det gøyt likevel :D

Fant ut hva det var med clutchen. Var det staget som hadde gått igjennom trykkplaten. Vet ikke om jeg gidder å jobbe på denne motoren, den går som en bøtte med drit likevel...

Skal lete etter en delebil. Si ifra om noen har noe motor liggende! :)

Endret av crazyclomp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for svar.

Men vil denne motoren duge om det kun skal være en bruksbil, og kjøres som den er?

Er det like motorfester i g2 og g3?

Hadde ikke vært dumt det nei :p Men egentlig skal dette bare være en bruksbil, så skal ikke påkostes så masse. Men må kunne ha det gøyt likevel :D

Fant ut hva det var med clutchen. Var det staget som hadde gått igjennom trykkplaten. Vet ikke om jeg gidder å jobbe på denne motoren, den går som en bøtte med drit likevel...

Skal lete etter en delebil. Si ifra om noen har noe motor liggende! :)

bare og sette den rett nedi :)

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt meg en G3 og begynt å plukke den fra hverandre :D

Motoren er en 1,8 med innsprøytning, går som en klokke, kun gått 115k km og tidligere eid av en gammel dame.

En ting jeg oppdaget når jeg holdt på: hvor f*en skal jeg gjøre av alle ledningene som er på den nye motoren? :lol:

Må jeg ta hele elnettet fra G3'en i 2'eren? :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det på tide med en update :)

Har fått inn motoren fra 3'eren, og flyttet over deler av det elektriske.

Montert fronten og koblet til alle lys osv.

Hva er dette for en sak?

DSC01318.jpg

DSC01319.jpg

DSC01333.jpg

Den lå fremme med høyre frontlykt på 3'eren, går noen bensinslanger inn på den, men vet ikke om det er vakum eller noe sånt. Noen som kan svare på det?

Motoren i 3'eren

DSC01323.jpg

Motoren ute av bilen

DSC01326.jpg

Og der var den inne i go'bilen :)

DSC01329.jpg

Stort sett alt er koblet opp nå

DSC01331.jpg

Og tilpasset radiator og vifte fra 3'eren fordi den gamle var liten og hadde kun ett trinn på viften

DSC01332.jpg

Nå holder jeg på å plukke ut alt elnettet fra kupeen på delebilen, og har et spørsmål.

Nå har jeg nesten plukket ut alle ledningene, men det sitter en liten sølvfarget boks under dashen, helt fremme med toprpedoveggen. Går en kobling inn på denne. Men hva er den til?

DSC01337.jpg

Og så var det det med drivakslene. Går det an å skifte de uten å ta ut motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 4 :D To volvoer og to golfer, men den ene golfen kastes kanskje på mandag :) Og den ene volvoen skal plukkes og kastet så fort som mulig.

Men er det noen som vet hvordan man får ut pumpen i tanken på en golf 3? Og vil denne passe nedi tanken på toeren? Eller kanskje jeg skal få tak i en annen pumpe utenfor tanken?

Tips mottas med glede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det en skriftlig update her :D

Har plukket ut en del interiør fra 2'eren, tatt ut hele elnettet og begynt på sette inn fra 3'eren.

Mulig dere syns jeg burde gjort det på en annen måte, men når store deler av elnettet på bilen består av lampeledning syns jeg det bør byttes til noe bedre :D

Muligens det blir oppstart iløpet av morgendagen. DEt hadde vært digg ihvertfall :)

Og så noen spørsmål som jeg lurer på enda:

Må jeg ha "styreenheten" til airbagen for at bilen skal starte?

Må jeg ut med motoren for å bytte drivaksler?

Hvordan får jeg ut bensinpumpen i tanken fra 3'eren? :D

Og siste spm er om det går an å bruke tenningslåsen fra 3'eren på toeren :)

Håper det er noen som følger med her, og at noen il komme med noen innspill ;) Det var alt for ikveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det en skriftlig update her :D

Har plukket ut en del interiør fra 2'eren, tatt ut hele elnettet og begynt på sette inn fra 3'eren.

Mulig dere syns jeg burde gjort det på en annen måte, men når store deler av elnettet på bilen består av lampeledning syns jeg det bør byttes til noe bedre :D

Muligens det blir oppstart iløpet av morgendagen. DEt hadde vært digg ihvertfall :)

Og så noen spørsmål som jeg lurer på enda:

Må jeg ha "styreenheten" til airbagen for at bilen skal starte?

Må jeg ut med motoren for å bytte drivaksler?

Hvordan får jeg ut bensinpumpen i tanken fra 3'eren? :D

Og siste spm er om det går an å bruke tenningslåsen fra 3'eren på toeren :)

Håper det er noen som følger med her, og at noen il komme med noen innspill ;) Det var alt for ikveld!

Må ikke ut med motor nei. Mener det skal gå med en tennings lås fra 3'er ja. Men du må sjekke om inn festningen er likedan først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det på tide med en update :)

Har fått inn motoren fra 3'eren, og flyttet over deler av det elektriske.

Montert fronten og koblet til alle lys osv.

Hva er dette for en sak?

DSC01318.jpg

DSC01319.jpg

DSC01333.jpg

Den lå fremme med høyre frontlykt på 3'eren, går noen bensinslanger inn på den, men vet ikke om det er vakum eller noe sånt. Noen som kan svare på det?

Trur det er en "blandingsboks" for luft og bensin. Var en likedan på min donorbil, en Golf 2 1800 GL? med innsprøytning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider