Gå til innhold

Skal kjøpe subwoofer til min rav4, hvor legge signalkabel??

Ranger emnet

Toyota-rav4-2002

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal kjøpe aktiv subwoofer til min rav4 2002.

Lurer på hvor man legger kablene da??

Er helt grønn på dette, går det rom fra cd-spillern fra før av som jeg skal legge kablene gjennom??

Så må den jo ha strøm også, må jeg legge fra batteriet?

Men forresten er jo egen 12v utgang i bagasjerommet, kan jeg bruke den??

Den skal ligge i bagasjerommet.

Takk for svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe du ikke bør hoppe i, om du ikke kjenner til.

Er selv ikke noe guru på dette.

Hør med en lokal forhandler (Bilradiospesialisen om det finnes i området). Det er MYE å lære før du begynner med dette.

2001 - Toyota Rav4 2.0

1992 - Honda Civic (sedan)1.5 LSI (solgt)

1994 - Citröen Xantia 2.0 (solgt)

1995 - Citröen Xantia 1.8 (vraket)

1984 - Opel Ascona, 1.3 (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du selv ikke vet så mye om det, er det kanskje ikke så lurt å uttale seg heller...

Det er mange som velger å legge kablene i kanalene langs innersiden av dørene. For å slippe interterence, legges strømkabelen på den ene siden, og signalkabelen på den andre siden. Jeg har dog ikke gjort dette på vår Rav4, men jeg vil anbefale deg å stille relevante spørsmål i forumet for bilstereo her på bilforumets sider, det sitter massevis av folk her som kan gi deg veldig god innsikt. Lykke til =)

Mvh Asbjørn K.

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg har gjort det på min, men + kabelen som skal på batteriet, MÅ ha en sikkring, "gullsikkring" som den ofte blir kalt, den legger du igjennom et hull i torpedoveggen din, og en kabel på hver side av bilen under den lista som A.K også sa, så kommer problemet, orginal spilleren har ikke signalkabel inganger, så du må enten bytte spilleren din, eller bruke en boks man kan få kjøpt og ta signalet fra et annet sted, litt usikker på den metode, veit mange som har bmw 2000-> bruker den løsningen, men den boksen koster 500-1000 kr mener jeg. - kabelen tar du fra en jordings skrue, et sted baki bilen. jeg byttet spilleren bare til en gammel spiller jeg hadde, skal du ikke ha 2-din spiller, så må du kjøpe en ramme til og ha inni der, den koster 100kr på ebay eller no. bare spørre hvis det er noe mere du lurer på, håper det hjalp litt.

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider