Rundhaugen Skrevet Oktober 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2010 Nyanskaffet -82 Volvo 244 med B21A. Bilen "rykker" litt under kjøring ved moderat/lite gasspådrag (også når motoren er varm). Gir jeg mer gass forsvinner rykkingen og øker farten jevnt og fint. Noen tips? Forgasser eller tenning? Bilen har kun kjørt 87.500 km. Bilen er lettstartet. Har nylig fått skiftet reg.reim, og mener å huske at den ikke hadde slike problemer før reg.reim skiftet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Midtibushen Skrevet Oktober 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2010 Har du sjekket krysset til drivakselen. Du kan få rykk når du kjører hvis det er slakk i den. Hadde det på den forrige volvoen min. Siter Mitsubishi Carisma 1,8 GDI 1997 Mod Volvo 240 DL 2,0 1985 Mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2010 Tipper at nålen/setet i forgasseren er slitne. Du kan "fikse" dette med å øke co på tomgang en liten smule, men det kan resultere i at den vil trolig feile på EU. Grunnen til problemet er at en eller anen mekaniker har fikset en sliten gasser med å skru ned CO-en så den går gjennom eu-kontrollen. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rundhaugen Skrevet Oktober 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2010 Takk for tips. Skal sjekke. Har også tenkt på forgasser/bensintilførsel. Men siden problemet ikke var der før reg.reimskifte har jeg hatt mistanke til at verkstedet har rotet det til... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg